Witold Kepinski - 31 juli 2021

Qualtrics neemt Clarabridge over

Qualtrics neemt Clarabridge over image

Qualtrics neemt Clarabridge over, een Experience Management (XM)-provider en maker van de XM-categorie, heeft aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst is aangegaan om Clarabridge, speler in omnichannel-conversatieanalyses, in een aandelentransactie ter waarde van 1,125 miljard dollar.

Met het  AI-aangedreven platform van Clarabridge kunnen bedrijven feedback van klanten vastleggen en analyseren uit indirecte bronnen zoals sociale media, e-mails, ondersteuningsgesprekken, chats en productrecensies.

Qualtrics heeft een platform waarmee organisaties hun klanten en werknemers de juiste vragen kunnen stellen om te begrijpen hoe ze over hun bedrijf, producten en merkervaringen denken, en die gegevens vervolgens te gebruiken om in hun hele bedrijf actie te ondernemen.

Met de combinatie kunnen organisaties afstemmen op, analyseren en handelen naar alles wat klanten en werknemers zeggen, waar ze het ook zeggen, allemaal op het experience management platform. "Met onze acquisitie van Clarabridge versnellen we onze groei en leiderschap als 's werelds nummer 1 bedrijf voor ervaringsbeheer en brengen we de categorie die we hebben gecreëerd naar een geheel nieuw niveau", aldus Qualtrics CEO Zig Serafin. “Samen zullen we bedrijven nog meer kracht geven om diepe, vertrouwde relaties met hun klanten en werknemers op te bouwen en ongelooflijke ervaringen te bieden waar iedereen van zal houden. We zijn verheugd om het Clarabridge-team te verwelkomen bij Qualtrics.”