Canalys belicht negen spelers in Cybersecurity Leadership Matrix

13-07-2021 | door: Witold Kepinski

Canalys belicht negen spelers in Cybersecurity Leadership Matrix

Negen cybersecurity-leveranciers behaalden de Champion-status in Canalys' 2021 Cybersecurity Leadership Matrix. Cisco, ESET, Fortinet, Juniper Networks, Kaspersky, Palo Alto Networks en Trend Micro hebben hun positie als kampioenen opnieuw bevestigd en zijn vergezeld door Check Point en Sophos. Deze bedrijven hebben via het kanaal hun sterke positie in de zeer competitieve cybersecuritymarkt behouden of uitgebreid.

De totale markt voor cyberbeveiliging bleef in 2020 groeien, ondanks de economische gevolgen van de COVID-19-pandemie. Volgens schattingen van Canalys stegen de verzendingen met 9,7% tot 53,3 miljard dollar. "De versnelling van digitale transformatieprojecten en de daaropvolgende cloudadoptie, evenals het uitgebreide massaal werken op afstand in de afgelopen 12 maanden, hebben kwetsbaarheden, gegevensverlies en gerichte ransomware-aanvallen doen toenemen", zegt Canalys Chief Analyst Matthew Ball. “Dit resulteerde in aanzienlijke verstoringen en financiële verliezen voor veel organisaties in een uitdagende tijd. Channel-bedrijven zijn belangrijker dan ooit als het gaat om het leveren van de nieuwste oplossingen om hun klanten te beveiligen, waarbij het inschakelen van partners door leveranciers net zo waardevol is.”

Het kanaal is een belangrijk differentiatiegebied voor toonaangevende leveranciers van cyberbeveiliging. Elk van de kampioenen heeft blijk gegeven van voortdurende inzet en investeringen als het gaat om het verbeteren van processen om eenvoud en het gemak van zakendoen te stimuleren, evenals de bereidheid om groeimogelijkheden te stimuleren en de winstgevendheid voor partners te vergroten.

Check Point verbeterde zijn partnerbeoordelingen en behaalde de Champion-status na voortdurende investeringen die erop gericht waren partners in staat te stellen nieuwe accounts te winnen en de verkoop te stimuleren voor zijn vier oplossingen: Quantum voor netwerkbeveiliging, CloudGuard voor cloudbeveiliging, Harmony voor het beveiligen van toegang en Vision voor uniform beheer.

Cisco bleef in 2020 de grootste leverancier in het cyberbeveiligingskanaal. Het reorganiseerde zijn cyberbeveiligingsactiviteiten rond SASE, Zero Trust en XDR onder de merknaam Cisco Secure. Het zet ook zijn partnerprogramma over om zich te concentreren op SaaS, beheerde services en cloudoplossingen, evenals klantlevenscyclusbeheer.

De technische ondersteuning, het accountbeheer en het algehele gemak van zakendoen van ESET werden het hoogst beoordeeld door zijn partners. Het bleef investeren in het vergroten van zijn aanwezigheid in zakelijke accounts en verbeterde zijn Global Managed Service Provider-programma met de release van zijn EMA2-marktplaatsplatform.

De partnerbeoordelingen van Fortinet verbeterden ten opzichte van vorig jaar, omdat het zijn snelle marktuitbreiding handhaafde. De Security Fabric-strategie stelt partners in staat zich te differentiëren in belangrijke groeisegmenten. Met de lancering van het Engage 2.0-partnerprogramma zijn de specialisaties Zero Trust Access, Operational Technology en Security Operations toegevoegd.

Juniper Networks versterkte zijn Connected Security-strategie met de introductie van Security Director Cloud voor uniform SASE-beheer in on-premises en cloudomgevingen. Het verbeterde ook het Juniper Partner Advantage-programma, met stimulansen voor de verkoop van oplossingen met het Growth Rewards-programma.

Kaspersky had de hoogste partnerbeoordelingen in de Leadership Matrix van dit jaar, vooral op het gebied van prijssnelheid en concurrentievermogen, evenals de kwaliteit van het accountbeheer. Het bleef zijn MSP-ecosysteem uitbreiden, terwijl kanaalinitiatieven gericht bleven op winstgevendheid, gemak van zakendoen en ondersteuning voor partners.

Palo Alto Networks boekte sterke winsten in het cyberbeveiligingskanaal, terwijl de beoordelingen van zijn partners bleven stijgen. De lancering van het NextWave 3.0-partnerprogramma zal de differentiatie en groei van partners versnellen met specialisaties en incentives rond Prisma SASE, Prisma Cloud en Cortex XDR/XSOAR.

Sophos had dit jaar de hoogste stijging in partnerbeoordelingen, na de lancering van zijn nieuwe Global Partner Program als onderdeel van zijn partner-first-benadering. Dit hielp om zijn status te verheffen tot kampioen. Sophos Central, RMM-integraties en op consumptie gebaseerde verkoopprikkels hebben de groei met MSP's versneld.

De partnerbeoordelingen van Trend Micro bleven stijgen, wat het belang van de channel-first-strategie onderstreept. Het heeft aangetoond dat het partners met verschillende bedrijfsmodellen effectief kan ondersteunen en is een leider en partner-enabler op belangrijke opkomende gebieden, waaronder het beveiligen van cloudmigratie en hybride beveiliging via cloudmarktplaatsen.

De uitgaven voor cyberbeveiliging zullen in 2021 opnieuw toenemen. De vraag van klanten naar de nieuwste oplossingen neemt toe naarmate het bewustzijn is toegenomen na recente spraakmakende hacks en de toename van ransomware-aanvallen. Dit, in combinatie met stijgende abonnementstarieven en uitbreiding door acquisities, zal dit jaar de groeicijfers voor de toonaangevende leveranciers verder stimuleren. De laatste cyberbeveiligingsprognose van Canalys voorspelt dat de uitgaven in 2021 met 11,4% zullen stijgen tot 59,3 miljard dollar. "De toonaangevende leveranciers van cyberbeveiliging investeren meer in hun partnerprogramma's om het kanaal te ondersteunen en te profiteren van deze groeiende kans", zegt Blake Murray, onderzoeksanalist bij Canalys. “Verkopers richten hun investeringen op gerichte kortingen en incentives en op het verbeteren van de registratie van deals om verlengingen veilig te stellen en de verkoop van nieuwe oplossingen te stimuleren."

Terug naar nieuws overzicht
Security