Redactie - 13 juli 2021

Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over

Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over image

Digital agency Publicis Groupe Benelux maakt bekend dat het voor een onbekend bedrag Boomerang overneemt. De acquisitie zorgt voor een directe versterking van de dynamische creatieve- en content capaciteiten die de groep aan lokale en globale klanten kan bieden.

Amsterdam is in één klap een creatief wereldmerk met globale reach rijker. Vanaf vandaag heeft Boomerang toegang tot het gehele mondiale Publicis netwerk, terwijl Publicis de creatieve en dynamische productie capabilities van Boomerang zal gebruiken om de Groupe en het nieuwe agency model Le Pub van vuurkracht te voorzien.

Boomerang’s diensten, die bestaan uit best-in-class dynamische creativiteit, sociale en digitale productie, worden vanaf heden geïntegreerd in Publicis Benelux waar Jacco ter Schegget CEO is. Boomerang zal onder eigen naam op de huidige locatie blijven opereren. De vier oprichters, Fikret en Eldin Fetahovic, Bo The en Alexander Veltman blijven allen aan in hun huidige functies en zullen rapporteren aan Ter Schegget. Pierre Karsten zal aftreden als commissaris bij Boomerang.

Boomerang en Publicis zijn geen vreemden voor elkaar. Zo is Publicis Heinekens creative agency, terwijl Boomerang al jaren sociaal voor haar rekening neemt voor hetzelfde merk. Het eerder dit jaar opgerichte Le Pub, een nieuw model agency dat data, creativiteit en tech integreert, had Heineken als founding client.

Jacco ter Schegget, CEO van Publicis Groupe Benelux: 'Ik heb de eer om een zeer getalenteerde groep mensen te mogen verwelkomen. Deze hybride operatie supercharged niet alleen onze diensten aan klanten in ons Benelux-model en in Le Pub maar ook het hele globale netwerk. Het is meer dan alleen dynamische productie: het vermogen om cultuur te doorgronden en om merken relevant te maken is ongeëvenaard. Een absolute gamechanger voor bestaande en toekomstige klanten.’

Fikret Fetahovic, co-founder van Boomerang voegt toe: ‘Tijdens de samenwerking op Heineken werd al snel duidelijk dat er zowel op professioneel als op persoonlijk niveau heel veel respect voor elkaar is. Die chemie en de eerbied voor elkaars talent maakte dit proces makkelijker. Bij Publicis snappen ze onze ambities, maar ze begrijpen ook dat wij geen machine zijn waar je wat glimmende onderdelen uithaalt om die in je eigen organisatie te implementeren. Boomerang combineert creativiteit met productie en schaalbaarheid. Als je dat proces koestert, en er een globaal netwerk achter zet, is de sky the limit.’

Bo The, medeoprichter van Boomerang voegde toe: ‘Als creatief bureau wil je impact maken. Dat is altijd goed gelukt met Boomerang, maar als je de kans krijgt om 80.000 talenten wereldwijd op speed dial te hebben, dan ben je dat verplicht zowel aan je bestaande klanten als aan je eigen ambities. We gaan iets unieks neerzetten met zijn allen - en ik kan niet wachten om daarmee te beginnen.’