HPE belicht nieuwe innovaties voor Age of Insight

Heiko Meyer, Chief Sales Officer Hewlett Packard Enterprise

HPE belicht nieuwe innovaties voor Age of Insight

Heiko Meyer, Chief Sales Officer Hewlett Packard Enterprise

13-07-2021 | door: Witold Kepinski

HPE belicht nieuwe innovaties voor Age of Insight

Hewlett Packard Enterprise (HPE) heeft volgens Chief Sales Officer Heiko Meyer tijdens zijn recente online 2021 HPE Discover conferentie tal van nieuwe innovaties aangekondigd. Centraal staat HPE GreenLake dat als-een-service op locaties van klanten wordt geleverd om essentiële data en analyses te creëren die de kern van digitale transformatie vormen. De nieuwe innovaties moeten, volgens Meyer, klanten verder helpen in hun data-driven strategie in het tijdperk van inzicht ofwel ‘Age of Insight’. Hierbij spelen HPE-partners een cruciale rol om klanten te ondersteunen in hun data-driven strategie, aldus Meyer.

Meyer is trots op de recente nieuwe innovaties die HPE heeft aangekondigd. Dat zijn onder andere de workload beheertool GreenLake Lighthouse en Project Aurora voor edge-to-cloud-security. Verder is Compute Cloud Console gelanceerd, een beheertoepassing voor unified compute activiteiten die als een as-a-service kan worden aangeboden. Meyer: "HPE GreenLake Lighthouse is een agile en cloud native oplossing. Deze elimineert configuratiecomplexiteit om snel on-demand meerdere cloud-diensten te leveren. Het Aurora project is belangrijk voor klanten die cloud native zero trust omgevingen willen. HPE biedt daarbij een veilige repository met geautoriseerde hardware, software workloads en security toepassingen die online gevaren detecteren binnen edge to cloud omgevingen. HPE biedt verder unified compute operations as a service met de Compute Cloud Console, een intuïtieve, op de cloud gebaseerde beheerservice die compute operations automatiseert voor de gehele omgeving binnen een organisatie. Ongeacht waar de workloads draaien, van edge tot cloud.”

HPE biedt volgens Meyer ook een innovatieve functie genaamd Silicon on Demand. Deze toepassing is ontwikkeld in samenwerking met Intel, waarmee gebruikers individuele processor-cores naar behoefte kunnen in- en uitschakelen en alleen betalen voor wat ze gebruiken “Silicon on Demand is de volgende stap in het toevoegen van processor capaciteit on-the-go voor alle specifieke workloads”, aldus Meyer.

As-a-Service

De nieuw aankondigingen passen in de visie van HPE om alle IT-toepassingen als as-a-service aan te bieden via een edge-to-cloud-architectuur. Zo worden klanten het best ondersteund in hun data-strategie, zodat ze digitaal toekomstbestendig kunnen blijven. Volgens de visie van HPE zijn datagegevens de nieuwe valuta die de digitale economie aandrijft binnen een hybride IT-omgeving. “Hierdoor wordt data het meest waardevolle bezit van de onderneming”, aldus Heiko Meyer.

Meyer zegt dat HPE inspeelt op business en technologie processen die steeds meer in cloud en edge omgevingen afspelen.De toekomst is hybrid IT. Je ziet steeds meer workloads in de public cloud, maar sommige workloads bevinden zich in een private cloud door zaken zoals compliance en security. Klanten willen uiteindelijk een goede cloud experience via een hybride benadering. Daar speelt HPE op in met zijn GreenLake platform dat geschikt is voor diverse workloads. HPE GreenLake is een zeer goed alternatief voor de beste cloud experience rond apps en data die niet in public cloud draaien.”

GreenLake

Belangrijk is dat HPE en zijn partners klanten ontzorgen met een goede mix van workloads in hybride cloud, zo vervolgt Meyer. “Dat geeft de klant de beste cloud experience, waarbij ze altijd grip houden op hun workloads.Ik zie inmiddels steeds meer HPE-partners groeien met GreenLake. Inmiddels bedienen partners meer klanten dan HPE. Voor alle duidelijkheid: ik heb zelf 10.000 mensen in dienst, maar daar kunnen we niet alle klanten mee bedienen. HPE GeenLake is daarom een goede propositie voor onze partners om verder te groeien.”

Workloads

HPE GreenLake wist in het tweede kwartaal met 41 procent te groeien. Er zijn inmiddels meer dan 1.200 klanten die HPE GreenLake gebruiken en 900 gecertificeerde HPE-business partners. Meyer: “De unique selling point (usp) voor GreenLake partners is het ondersteunen van workloads en services, bijvoorbeeld met IaaS. Deze business groeit zeer sterk. Partners zien de waarde van workloads support in GreenLake, zoals SAP applicaties, VDI toepassingen, 5G core netwerken voor telco’s en security toepassingen van onder andere Splunk. Deze toepassingen zijn allemaal goed te beheren via GreenLake Compute Cloud Console, waardoor je nog meer workloads voor klanten kan ondersteunen. Daarnaast worden workloads steeds vaker meer industrie-specifiek, waarvoor HPE speciale GreenLake toepassingen biedt. Als je spreekt over business outcomes, dan heb je te maken met verschillende modellen en branche-toepassingen. We ondersteun onze partners daarin om klanten te helpen met business outcomes en hun digitale transformatie. Dat is echt een ecosysteem partner spel.”

HPE ziet dat steeds meer kanten hun applicaties en workloads in de cloud zetten. Daardoor vinden klanten het fijn dat HPE-toepassingen ook samenwerken met public cloud toepassingen, aldus Meyer. Zo heeft HPE een overeenkomst aangekondigd met Microsoft waardoor het Microsoft Azure Stack HCI en Microsoft SQL Server via GreenLake zal ondersteunen. De leverancier heeft tal van andere samenwerkingsverbanden, waaronder met bedrijven als Nutanix en Veeam. Meyer: “HPE wil door deze samenwerkingen zijn klanten keuzes geven. Met Microsoft Azure Stack HCI complementeren we ons aanbod met onze storage, servers en software. Dit soort samenwerkingen geeft klanten meer keuze waar ze hun workloads willen plaatsen.”

Edge

Edge is een belangrijk item bij HPE, ook op het laatste HPE Discover event zo vervolgt Meyer. “HPE heeft een edge to core strategie, omdat er nu steeds meer data wordt gecreëerd en verzameld op de edge. Er wordt nu minimaal tachtig procent van alle data verzameld op de edge. Je moet ook in de edge werken met die data. Kijk naar ziekenhuizen en vliegvelden, dat zijn typische edge omgevingen. Partners zien die mogelijkheden. Ze bekijken bijvoorbeeld specifieke data flows en waar ze die data kunnen plaatsen. Ik moedig alle partners aan om hierop in te gaan. Het is de volgende stap in de modernisering van de industrie.”

Data-driven

Door een data-driven strategie te voeren met bijvoorbeeld AI-toepassingen zijn partners volgens Meyer klaar voor The Age of Insight ofwel het ‘Tijdperk van Inzicht’, allemaal onderbouwd met een edge to cloud strategie. Meyer: “HPE-partners kunnen hierop inspelen door beheer en data analytics toepassingen voor data analisten en data scientist te bieden. HPE gaat hier, met zijn Ezmeral software en toepassingen van het overgenomen Blue Data, op in. Zo krijgen klanten meer inzicht in hun data.”

Cloud Experience

Volgens Meyer kunnen HPE business partners zich met de nieuwe innovaties meer richten op workloads en klanten daarmee ontzorgen. “Ze kunnen daardoor voor klanten een edge to cloud omgeving bouwen. Daarbij kunnen ze competenties rond data opbouwen, waarbij ze HPE storage en services toepassingen kunnen bieden. Ook zorgen ze bij klanten voor goede data connectiviteit en data inzicht. Ik zeg tegen de partners: wees open en nieuwsgierig om deze innovatieve oplossingen te adopteren, dan winnen wij als team zowel HPE, de partners en de klanten.Wees ook nieuwsgierig hoe je klanten kunt ondersteunen met IaaS. Het gaat om het verzetten van workloads en het geven van cloud experience. We investeren verder in krachtige infrastructuur mede door de overnames van hpc-specialist Cray Computing en SD-WAN specialist Silver Peak. HPE biedt daardoor krachtige hardware en software dat geoptimaliseerd is voor workloads as-a-service. Zo kunnen HPE en partners de beste innovaties aan klanten leveren in de ‘Age of Insight’.”

Door: Witold Kepinski

Terug naar nieuws overzicht
Cloud