Witold Kepinski - 02 juli 2021

Macaw krijgt advanced specialization Analytics op Microsoft Azure

Macaw krijgt advanced specialization Analytics op Microsoft Azure image

Digitale dienstverlener Macaw maakt bekend dat het de ‘Analytics op Microsoft Azure’ advanced specialization heeft ontvangen. De specialisatie is een bewijs van het vermogen in het plannen en leveren van op maat gemaakte analytische oplossingen, volgens de best practices van Microsoft en de industrie. Het is de tweede advanced specialization voor de Microsoft Gold Partner en toont naast de uitgebreide vakkennis van het team met experts ook de vele succesvolle implementaties bij klanten, en de beschikking over de juiste processen en procedures. 

Om voor de certificering in aanmerking te komen onderging Macaw een uitgebreide audit waarbij naar verschillende fasen werd gekeken; van het ontwerp tot de implementatie, validatie, tests en procedures. Daarnaast moest aan diverse prestatiecriteria en certificeringen worden voldaan en moet men een actief Gold Cloud Platform partnerschap hebben. Het nieuwe certificeringsprogramma, inclusief audits, is door Microsoft in 2021 in het leven geroepen om zijn partnerlandschap opnieuw in te delen. Door met een advanced specialization partner te werken is een organisatie ervan verzekerd dat aan zijn verzoek wordt voldaan, ongeacht de complexiteit. Een Microsoft Partner met advanced specialization heeft zijn vaardigheden, kennis en processen op het hoogste kwaliteitsniveau gebracht en kan de betrouwbaarheid van zijn diensten garanderen. 

Uitmuntende technische vaardigheden 
 
Het Macaw-team dat aan de certificering heeft gewerkt, was divers; van een business consultant data & analytics tot een Azure-architect, support engineer en beheerder. In het rapport, dat naar aanleiding van de audit is opgesteld, wordt melding gemaakt van de uitmuntende technische vaardigheden en expertise. Daarnaast worden de uitstekende organisatorische en presentatievaardigheden geloofd en heeft het team al het benodigde bewijs overtuigend gepresenteerd. Er waren dan ook geen actiepunten of mogelijkheden voor verbeteringen. 

Microsoft Azure 

Binnen Macaw is data een van de grootste units en een grote groeimarkt. Dit is in lijn met de huidige ontwikkelingen in de markt. De omzetgroei van Microsoft Azure bedroeg in het derde kwartaal van boekjaar 2021 namelijk 50 procent. Bedrijven migreren naar de cloud om verder te moderniseren en de uitgebreide analytics-technologieën van Azure winnen aan populariteit.  

En aangezien steeds meer bedrijven de waarde inzien van effectieve data- en analytics-strategieën, maar moeite hebben om deze te implementeren, zijn partners met bewezen ervaring in het leveren van op maat gemaakte Microsoft analytics-oplossingen met behulp van Azure Synapse Analytics, Azure Data Lake, Azure Data Factory en Azure Databricks goed gepositioneerd om deze kans te verzilveren.

“We zijn ontzettend blij met de specialisatie”, zegt Michel Heijman, Principal Lead bij Macaw, en verantwoordelijk voor het behalen van de advanced specializations. “Het bekrachtigt onze diepgaande ervaring met het implementeren van de analytics-diensten van Azure en onderscheidt ons van de concurrentie in een markt waarin we veel potentieel zien. We helpen grootzakelijke bedrijven met innovatieve, veilige analytics oplossingen die volledig op maat zijn gemaakt. In dat proces zien we een belangrijke adviserende rol voor ons weggelegd om klanten zo succesvol mogelijk te laten zijn en toekomstbestendig te maken.” 

Rodney Clark, Corporate Vice President, Global Partner Solutions, Channel Sales and Channel Chief bij Microsoft voegt daar aan toe: “De Analytics op Microsoft Azure advanced specialization onderstreept de meest vakkundige partners als het gaat om het bouwen van transformatieve en veilige analytische oplossingen op Azure. Macaw heeft duidelijk laten zien dat ze zowel de vaardigheden als de ervaring hebben om onze klanten te helpen om van de waarde van inzichten te profiteren en hun business in een schaalbare, veilig en kosteneffectieve manier te transformeren.” 

Toekomst 

Kijkend naar de toekomst verwacht Heijman dat het huidige aantal van twee advanced specializations die de Microsoft Gold Partner momenteel in zijn bezit heeft verder wordt uitgebreid. “We zouden graag de specialisatie Power Platform behalen. Als we kijken naar onze dienstverlening en de vraag van onze klanten is dit platform net als data een grote groeimarkt.”