Mastercard werkt samen met fintech-platform upSWOT

29-06-2021 | door: Redactie

Mastercard werkt samen met fintech-platform upSWOT

Mastercard kondigt samenwerkingen aan met fintech-platform upSWOT en reisboekingsapp FinalPrice om kleine en middelgrote bedrijven te ondersteunen met oplossingen rondom de cashflow, de grootste uitdaging waar de sector momenteel mee kampt. Het betaaltechnologiebedrijf maakt gebruik van zijn uitgebreide partnernetwerk, inzichten en technologie om zo ondersteuning te bieden bij het casflowbeheer, kapitaal of digitale diensten van mkb’s in de b2b-sector.

Tijdens COVID-19 werden veel midden- en kleinbedrijven gedwongen om snel door een onbekend landschap te navigeren. Een van de belangrijkste veranderingen die veel bedrijven hebben ondergaan, was de overstap naar digitaal. En hoewel sommige mkb’s hier aanvankelijk terughoudend in waren, heeft momenteel 70% nieuwe digitale mogelijkheden toegevoegd of hun bestaande handelskanalen voor digitale diensten verbeterd.

Cashflowuitdagingen beheren en verminderen

De digitale transformatie bracht voor veel spelers in de mkb-sector echter de nodige obstakels met zich mee. Dat leidde vaak tot ernstige domino-effecten, veelal rond de cashflow. Een onvoldoende beheer van de cashflow is voor 82% van de kleine bedrijven reden tot faillissement, ongeacht de sector of grootte. Daarom zijn de oplossingen van Mastercard, evenals waardevolle samenwerkingsverbanden, van cruciaal belang om dergelijke druk te verlichten en bedrijven soepeler te laten werken.

De samenwerking van Mastercard met upSWOT levert software die belangrijke gegevens en gedragingen analyseert. Dit stelt mkb’s in staat proactief cashflowgerelateerde uitdagingen te beheren en verminderen, door middel van prognosemogelijkheden en realtime relevante aanbevelingen. Daarnaast kunnen banken deze tool gebruiken om meer inzicht te krijgen in de financiën van klanten om zo een gepersonaliseerde aanpak te bieden.

Terwijl reisbeperkingen steeds verder worden opgeheven perkt FinalPrice, een applicatie voor het boeken van reizen, de kosten van zakenreizen in. Het merk lanceerde als eerste online reisbureau het op abonnementen gebaseerde "travel as a service". Het biedt de laagste en beste prijzen voor reizen door aanbiedingen van talloze leveranciers in hotels, luchtvaartmaatschappijen en autoverhuurbedrijven samen te voegen. Er zijn geen verborgen kosten en dankzij het Mastercard-partnerschap krijgen mkb-bedrijven in heel Europa toegang tot de beste prijzen met exclusieve cashback tot 35% voor zakenreizen.

“2020 bracht een hele reeks nieuwe uitdagingen voor kleine bedrijven. Bijna van de ene op de andere dag veranderde de pandemie hoe consumenten werkten, winkelden, en met elkaar omgingen. Binnen een paar weken zijn we vijf jaar vooruit in de tijd gegaan als het gaat om digitale adoptie.” aldus Marcus O'Toole, VP Head Small Business Segment Solutions Europe bij Mastercard. Hij vervolgt: "Met onze kennis van dit segment en de uitdagingen, met name op het gebied van cashflowbeheer, stellen we onze klanten in staat om het volledige spectrum van mkb-behoeften aan te pakken. We richten ons op het leveren van digitale oplossingen, zoals aangeboden in samenwerking met upSWOT en FinalPrice. Door het proces voor kleine bedrijven te vereenvoudigen, kunnen zij niet alleen overleven, maar ook groeien."

Terug naar nieuws overzicht