Witold Kepinski - 23 juni 2021

Ingram Micro helpt channel partners met hun transitie naar de cloud

Ingram Micro heeft de afgelopen jaren zijn cloud-strategie geleidelijk uitgerold, met de mondiale Cloud Marketplace als belangrijk platform voor kanaalpartners. Uitgangspunt in elke stap in de cloud-strategie is de behoeften van zowel eindklanten als kanaalpartners. Twee sleutelwoorden zijn volgens Ingram Micro belangrijk bij elke cloud-strategie, stelt specialisatie en focus. Moderator Danny Frietman praat hierover verder tijdens deze Dutch IT Channel Talkshow Leaders of Cloud met Johan Vansimpsen (Director Cloud Sales Ingram Micro Cloud Benelux).

Ingram Micro Cloud brengt klanten en providers over de hele wereld samen door een enkel toegangspunt te bieden, om cloudoplossingen te verkopen en te leveren. De Ingram Micro Cloud business is volgens Vansimpsen sterk gegroeid rond modern workplace, infrastructure en business applications. Veel vraag is er naar cloud communicatie en collaboration toepassingen. Verder zijn cloud security, automation en white-label managed services in trek, aldus Vansimpsen.

Vansimpsen belicht onder andere kansen rond Ingram Micro Cloud Marketplace, Microsoft (Microsoft365), HPE GreenLake en Cisco Meraki.

Ingram Micro Cloud is een wereldwijde divisie van Ingram Micro en heeft meer dan 1.500 toegewijde cloudspecialisten in dienst. In deze groep van experts bevinden zich meer dan 400 cloud sales associates en meer dan 700 technici. 

Als een premium cloud services provider ziet Ingram Micro Cloud de cloud niet als een enkele technologie, maar als een fundamenteel platform dat de digitale transformatie ondersteunt.