Wouter Hoeffnagel - 11 juni 2021

ThoughtSpot ondersteunt Snowpark van Snowflake

ThoughtSpot ondersteunt Snowpark van Snowflake image

ThoughtSpot ondersteunt Snowpark, de nieuwe ontwikkelaarsomgeving van datacloud-bedrijf Snowflake. Met Snowpark kunnen data engineers, data scientists en ontwikkelaars hun voorkeurstaal gebruiken om gebruik te maken Snowflake's platform. Zij kunnen nu ook ThoughtSpot gebruiken voor het toegankelijk maken van deze voorspellingen, modellen en data voor iedere zakelijke gebruiker dankzij de inzet van search en AI.

Veranderende dynamiek bij gebruikers en snelle technische innovatie zorgen ervoor dat bedrijven hun data op een andere manier moeten gebruiken om te kunnen concurreren. Data- en analytics-stacks die op legacy-technologie zijn gebouwd, schieten hierin volgens ThoughtSpot tekort. Ze vereisen dat gebruikers meerdere complexe omgevingen leren kennen, creëren data- en processilo's, introduceren data latency-problemen en zijn alleen toegankelijk via statische, inflexibele dashboards. Dit beperkt de impact van analyses en laat zakelijke gebruikers niet profiteren van investeringen in AI, machine learning en data science. Bedrijven hebben een eenvoudige interface nodig om deze datamogelijkheden snel en op grote schaal beschikbaar te maken voor alle medewerkers, inclusief ontwikkelaars, dataprofessionals en zakelijke medewerkers.

Code schrijven en implementeren in taal naar keuze

ThoughtSpot for Snowpark mobiliseert alle data en maakt het eenvoudig om inzichten te ontsluiten voor alle gebruikers. Met Snowpark kunnen gebruikers code schrijven en implementeren in de taal van hun keuze, zonder dat ze de Snowflake-omgeving hoeven te verlaten. Dit verbetert de efficiëntie en zorgt dat minder beheer nodig is. Met ThoughtSpot kunnen inzichten direct aan zakelijke gebruikers worden getoond via search.

Klanten kunnen met ThoughtSpot for Snowpark AI en ML use cases sneller in productie nemen. Met ondersteuning voor andere talen en ML-runtimes krijgen zakelijke gebruikers en besluitvormers toegang tot AI en ML. Dit helpt hen bij het nemen van betere beslissingen en realiseren van een hogere ROI op AI-investeringen.

Efficiënte data-to-decision pijplijnen

De samenwerking zorgt verder voor efficiënte data-to-decision pijplijnen. Snowpark maakt het eenvoudig om datapijplijnen te bouwen die gebruikmaken van vertrouwde constructies en data libraries van derden. ThoughtSpot biedt een consumentenervaring biedt voor zakelijke gebruikers om met die pijplijnen aan de slag te gaan. Zowel technische als niet-technische gebruikers kunnen hierdoor van data naar beslissingen gaan. Bovendien kunnen product managers met ThoughtSpot Everywhere interactieve en slimme data-apps bouwen, testen en in gebruik nemen of met gebruik van Snowpark search driven analytics in hun producten integreren en daarmee zorgen voor rijkere analytics-ervaringen.

"Krachtigere, genuanceerde data-ervaringen, gevoed door machine learning, AI en analytics vormen het concurrentievoordeel voor moderne bedrijven. De sleutel is om deze naar de zakelijke gebruikers te krijgen", zegt Seann Gardiner, SVP Business Development bij ThoughtSpot. "Snowflake heeft het met de introductie van Snowpark eenvoudiger gemaakt om deze technologieën te benutten via een verscheidenheid aan programmeertalen. ThoughtSpot gaat nu een stap verder en maakt deze use cases tastbaar voor de mensen die beslissingen nemen, zich bezighouden met klanten en uiteindelijk de koers uitzetten voor hun organisaties."

'Rijke data-ervaringen maken het verschil in de markt'

ThoughtSpot en Snowflake meldden onlangs nog dat het aantal gezamenlijke klanten snel stijgt. In het afgelopen kwartaal zag ThoughtSpot een toename van 200 procent in het aantal netto gezamenlijke nieuwe klanten ten opzichte van het kwartaal ervoor. Harsha Kapre, Product Manager van Snowflake: "Rijke data-ervaringen, aangedreven door de cloud, AI en machine learning, maken het verschil in de huidige markt. ThoughtSpot en Snowflake werken samen om mensen uit alle lagen van een organisatie te helpen data efficiënt en effectief te gebruiken, ervan te leren en er actie mee te ondernemen. Bedrijven die analytics naar hun zakelijke gebruikers willen brengen of data-applicaties willen bouwen om met klanten en partners in contact te komen, kunnen dankzij de samenwerking met ThoughtSpot de belofte van data-democratisering waarmaken.”

"Bedrijven willen hun bedrijf transformeren door gebruik te maken van de kracht van data en inzichten. Met ThoughtSpot for Snowpark kunnen zij deze ongelooflijk krachtige combinatie inzetten om een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop hun bedrijf data gebruikt", aldus Jayant Prabhu, VP & Global Head, Data & Analytics, Wipro Limited. "Ons elite-partnership met Snowflake en ThoughtSpot, samen met onze diepgaande branche- en domeinexpertise, helpen ons om klanten rijke analytics-ervaringen te bieden en hun Intelligent Enterprise-traject te versnellen."

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024