Redactie - 28 mei 2021

Aruba en Zebra Technologies geven realtime inzicht in mobiele-gebruikers ervaringen

Aruba en Zebra Technologies geven realtime inzicht in mobiele-gebruikers ervaringen image

Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, introduceert een geïntegreerde oplossing voor mobiele apparaten die realtime inzicht geeft in roaming-gebruikerservaringen en applicatieperformance. De oplossing is ontwikkeld in samenwerking met Zebra Technologies, een innovator die elke mederwerker aan de edge van uw infrastructuur meer mogelijkheden heeft. De Aruba User Experience Insight (UXI) AI-software-agent die geïntegreerd is in mobiele computers van Zebra analyseert realtime voice- en dataverkeer en signaleert proactief issues die van invloed kunnen zijn op de applicatie, wifi-verbinding, roaming en voice-performance. De vroege waarschuwing van Aruba UXI zorgt voor de juiste oplossing, zodat bedrijfskritische applicaties en eindgebruikerservaringen niet worden beïnvloed. Het resultaat is een hogere uptime, meer productiviteit en snellere probleemoplossing.

De nieuwe oplossing bouwt voort op de sterke relatie en eerdere innovatieve oplossingen tussen Aruba en Zebra en hun gezamenlijke doel om de meest innovatieve, mobile-based technologieoplossingen op de markt te brengen die inspelen op kritische operationele issues in verschillende verticals. Aruba’s netwerk van AI-agents en applicatietestmogelijkheden werken samen met Zebra’s Worry-Free Wi-Fi Edge Insights™ voor een overzicht op device-niveau en vooraf geanalyseerde inzichten in het netwerk. De resultaten worden getoond op Aruba’s intuïtieve UXI-dashboard.

“Zebra ontwikkelde WorryFree Wi-Fi Edge Insights voor superieure device-communicatie en managementservices”, zegt Julie Johnson, vice president of Global Product Management and Portfolio for Enterprise Mobile Computing bij Zebra Technologies. “Worry-Free Wi-Fi Edge Insights voorzien bedrijven van een edge-to-cloud early-warning-systeem dat een positieve invloed heeft op de productiviteit, efficiëntie en winstgevendheid.”

De oplossing helpt IT-teams om de verzameling, analyse en oplossing van performance-issues realtime te automatiseren, met behulp van data afkomstig van betrokken devices. Dit, omdat gesimuleerde of historische data niet in staat is dezelfde nauwkeurigheid te bieden als live data. Zo kunnen de connectiviteits- en voice-performance sterk variëren op de begane grond, bewegend op een vorkheftruck or tijdens het picken boven in een opslagstelling of winkel. De combinatie van Aruba’s UXI-agents en Zebra Worry-Free Wi-Fi Edge Insights legt die verschillen bloot, waardoor IT-medewerkers – op locatie of op afstand – gericht kunnen oplossingen. De realtime aard van dataverzameling betekent dat zelfs tijdelijke events, die anders misschien onopgemerkt blijven, ook zijn vast te leggen en te analyseren.

Brian Ray, vice president of Engineering bij HarborTech Mobility, een Aruba Platinum-partners en Zebra PartnerConnect Premier Solutions-partner: “Nu bedrijven de sprong van digitale transformatie wagen, neemt de hoeveelheid bedrijfskritische data die moet worden geanalyseerd voor waardevolle inzichten exponentieel toe. Datawetenschap moet goed worden benut, maar die is slechts zo waardevol als de bronnen waar de data vandaan komt. Data van mobiele devices is de gouden standaard voor performance- en troubleshooting-informatie, omdat het rechtstreeks afkomstig is van de bron; het apparaat dat wordt beïnvloed door netwerk-, service- en applicatie-issues.”

De grote hoeveelheid data die wordt gegenereerd door mobiele computers van Zebra en andere IoT-machines is op betekenisvolle wijze te verzamelen, analyseren en in te zetten door gebruik te maken van artificial intelligence (AI). Aruba paste als eerste AI toe op geautomatiseerde netwerk- en applicatieperformancemonitoring. Aruba UXI, onderdeel van Aruba’s AIOps-suite, wordt ondersteund door AI en zijn Incident Detection-feature creëert een baseline voor applicatieperformance en identificeert en meldt automatisch gedrag dat invloed heeft op de service. De cloudservice helpt IT om proactief issues op te lossen voordat ze impact hebben op activiteiten. Daarnaast minimaliseert de service ‘meldingsvermoeidheid’ op afstand. AIOps draait als service in Aruba ESP (Edge Services Platform), het eerste cloud-native platform dat is ontworpen om de edge te automatiseren, samen te brengen en te beveiligen.

Michael Tennefoss, vice president of IoT and Strategic Partnerships bij Aruba: “COO’s zijn sterk gericht op het verbeteren van operationele efficiëntie, verminderen van downtime en optimaal gebruikmaken van ervaren medewerkers. De meerderheid van de lastigste problemen zijn tijdelijk en ontzettend moeilijk te troubleshooten. Het realtime vastleggen van informatie op het punt van impact zorgt voor het meest informatieve overzicht van wat er speelt en resulteert in de beste oplossing. Dat is precies wat de combinatie van Zebra’s en Aruba’s technologieën oplevert.”

De Aruba UXI-agent is beschikbaar vanaf oktober 2021. De belangrijkste markten ervoor zijn de gezondheidszorg, logistiek en retail. Meer informatie over de oplossing of deelname aan het continue early-access-programma is op te vragen bij uw Aruba-vertegenwoordiger.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024