ServiceNow lanceert oplossingen voor de maakindustrie

27-05-2021 | door: Redactie

ServiceNow lanceert oplossingen voor de maakindustrie

ServiceNow heeft nieuwe oplossingen voor de maakindustrie aangekondigd tijdens Knowledge 2021, het digitale ervaringsevenement voor klanten, partners en developers. ServiceNow's oplossingen voor de maakindustrie verbinden mensen, processen, kennis en technologieën op het Now Platform om bedrijfsprocessen efficiënter en veiliger te maken en de ervaring van werknemers te verbeteren. Toonaangevende productiebedrijven, waaronder Siemens Energy, zijn early adopters van ServiceNow's nieuwe oplossingen voor de maakindustrie.

"Producenten begrijpen dat de mogelijkheid om vanaf elke locatie veilig te werken en personeel op de werkvloer te voorzien van digitale tools cruciaal zijn om te kunnen concurreren en succesvol te zijn in de hedendaagse dynamische wereldeconomie," zegt Marshall Tyler, vice president Industry Solutions bij ServiceNow. "ServiceNow biedt de voordelen van het digitaliseren van workflows met één platform dat ervaringen en resultaten in de complete waardeketen van productiebedrijven verbetert."

Introductie van Operational Technology Management

ServiceNow’s nieuwste product voor de maakindustrie, Operational Technology Management (OT Management), speelt in op de behoefte van producenten om de beschikbaarheid van hun kritische technologie te garanderen - een behoefte die door COVID-19 versneld is. Gebouwd op het Now Platform is OT Management speciaal ontwikkeld voor de specifieke eisen van de operationele technologie en stelt het producenten in staat om het volgende te realiseren:

Zichtbaarheid: het minimaliseren van blind spots met een eenduidig beeld van IT en OT en het verkrijgen van proactief inzicht in de verbanden en afhankelijkheden tussen systemen met geautomatiseerde discovery van OT-systemen.
Beschikbaarheid: het voorkomen van downtime, het verbeteren van de reactie en het herstel met workflows en change management-processen ontworpen voor OT-systemen.

Security: het verkleinen van risico’s en het stroomlijnen van compliance-inspanningen met vooraf opgestelde proactieve en reactieve security-workflows.

"Digitalisering verandert industriële bedrijfsomgevingen in hoog tempo in hyper-verbonden industrieën die een naadloze integratie vereisen van fysieke en digitale assets die razendsnel werken," zegt Leo Simonovich, vice president en global head, Industrial Cyber and Digital Security bij Siemens Energy. "Om de digitale economie van de toekomst te beveiligen, hebben industriële bedrijven security-oplossingen nodig die kunnen monitoren, detecteren en reageren op betrouwbare dreigingsinformatie gericht op productieomgevingen. Onze nieuwe samenwerking brengt Siemens Energy's Managed Detection and Response (MDR)-oplossing - mogelijk gemaakt door Eos.ii - samen met ServiceNow Operational Technology Management voor een op maat gemaakt security-aanbod dat de digitale werkomgeving beschermt op basis van een nauwkeurige verdediging."

Werknemers verbinden voor een nieuw tijdperk van smart manufacturing

Trends binnen de maakindustrie zoals Industrie 4.0 en wereldwijde gebeurtenissen zoals COVID-19, hebben de digitale investeringen in productieactiviteiten versneld. Om het rendement op deze investeringen te maximaliseren, moeten fabrikanten hun werknemers nu voorzien van relevante gegevens en digitale workflows om de besluitvorming te verbeteren en de productiviteit te verhogen.

De nieuwe oplossingen voor de maakindustrie van ServiceNow verbinden werknemers met digitale activiteiten, waardoor ze de beschikking krijgen over training, kennis en toegang tot realtime gegevens en communicatie. Door werknemers in het middelpunt van de digitaliseringservaring van de fabriek te plaatsen, kunnen organisaties de algehele effectiviteit van apparatuur (OEE) verbeteren, kosten verlagen en continue verbetering stimuleren.

ServiceNow-partners vergroten waarde voor producenten

ServiceNow's wereldwijde partnerecosysteem stelt producenten in staat om de time-to-value te versnellen door de out-of-the-box workflows van ServiceNow uit te breiden met kant-en-klare oplossingen die best practices uit de maakindustrie combineren met snelle implementatie en plannen voor klantsucces.

Atos: Atos Product Quality Inspection, gebouwd op het Now-platform, is een nieuwe oplossing die is ontworpen om producenten te helpen de productkwaliteit te beheren en risico's in de supply chain te verkleinen, waarmee hun bestaande technologische infrastructuur wordt verbeterd door gebruik te maken van de uitgangspunten van Industrie 4.0.

Deloitte: Deloitte's wereldwijde productie-ervaring biedt nieuwe manieren om OT Management toe te passen voor het leveren van transformatieve waarde door middel van innovatieve, verbonden, cloud-enabled oplossingen, die te zien zijn in The Smart Factory @ Wichita.

Fujitsu: Fujitsu's Smart Factory-oplossingen integreren met ServiceNow OT Management voor het bieden van zichtbaarheid, security en voorspellend onderhoud voor de operationele technologie die de productiemiddelen van een fabrikant beheert. Zo worden fabrikanten geholpen bij een overstap naar een paradigma van digitale duurzaamheid.

Infosys: Infosys en ServiceNow bieden gezamenlijk OT service management-oplossingen die gebruikmaken van cloud blueprints van Infosys Cobalt, om de maakindustrie te ondersteunen bij het digitaliseren van haar fabriek, werkvloer en fabrieksactiviteiten.

Terug naar nieuws overzicht