Jolijn van der Aart nieuwe aanwinst Freshworks

Jolijn van der Aart

17-05-2021 | door: Witold Kepinski

Jolijn van der Aart nieuwe aanwinst Freshworks

Customer engagement softwarebedrijf Freshworks heeft Jolijn van der Aart aangesteld als nieuwe Head Of Sales Benelux & Nordics. Zij is in haar nieuwe rol samen met Don van der Does, eveneens Head of Sales Benelux & Nordics, en Head of Strategic Accounts Klaasjan Ypenburg verantwoordelijk voor de verdere groei van Freshworks in de regio. De aanstelling vindt plaats tijdens een periode waarin de SaaS-vendor een IPO voorbereidt en het wereldwijd de jaarlijks terugkerende omzet zag stijgen tot meer dan 300 miljoen US dollar.

Een rode draad in de carrière van Jolijn Van der Aart is het snijvlak van technologie en management waarop ze zich beweegt. Ze zette als Sales Manager bij LinkedIN onder andere succesvol het team voor Talent Solutions-oplossingen voor de Belgische markt op. Daarvoor was ze Sales Lead bij Funda en Business Manager bij Yacht. Haar uitdaging bij Freshworks bestaat uit het behouden en het uitbouwen van het momentum in de Benelux en de Nordics.

Zelf zegt Van der Aart hierover: “De fundering is de afgelopen jaren al neergelegd. Freshworks bevindt zich in een fase van opschalen, van groei. Ik vind het een mooie taak om te mogen helpen met het verder uitbouwen van de klantenkring én van het eigen team. Het mooie aan de cultuur van Freshworks vind ik de growth mindset die iedereen heeft en de wil om samen vooruit te gaan. Dat was voor mij een belangrijke factor om ‘ja’ te zeggen tegen dit mooie bedrijf, toen de mogelijkheid zich voordeed.”

Voor Raymond Hüner, General Manager voor de Benelux en Nordics, is de komst van de nieuwe Head of Sales een welkome versterking van het management team. “We groeien nog steeds hard in de regio en daarop hebben we geanticipeerd door Jolijn aan te nemen. Ze brengt een grote rijkdom aan kennis en expertise mee en beschikt over een ‘bouwers-mentaliteit’. Daarnaast vertelde ze me dat ze voor haar MBA de thesis heeft uitgewerkt dat elk contactmoment met een klant goed moet zijn. Het kan geen toeval zijn dat deze visie perfect aansluit bij onze customers for life-filosofie.”

Terug naar nieuws overzicht