Redactie - 10 mei 2021

Centric en TIMEBLOCKR bundelen krachten met online trouwloket

Centric en TIMEBLOCKR bundelen krachten met online trouwloket image

TIMEBLOCKR en Centric gaan een exclusief partnership aan voor onder meer een online trouwloket en klantgeleidingssysteem. Beide partijen bundelen de krachten voor het bieden van nog meer digitaal gemak aan gemeenten en hun inwoners. Het trouwloket van T:MEBLOCKR wordt toegevoegd aan het productenportfolio van Centric, net als het klantgeleidingssysteem en online afsprakensysteem met geïntegreerde agenda. Een win-winsituatie voor partners die graag op een makkelijke manier online hun huwelijk willen plannen. Vooruitlopend op de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst hebben de ontwikkelaars gewerkt aan de integratie van de oplossingen.

“De oplossingen van TIMEBLOCKR hebben een unieke meerwaarde voor de gemeentelijke markt”, vertelt Mark Uiterwijk Winkel, businessunitmanager Persoonsinformatievoorziening van Centric. “We zijn erg blij dat we gemeenten een extra duwtje in de rug kunnen geven in de digitalisering van hun dienstverlening aan burgers. Alle oplossingen zijn begin deze zomer beschikbaar als Software as a Service (SaaS). De digitale klantreis voor de burger wordt hiermee nog completer.”

De coronacrisis heeft een enorme impuls gegeven aan de digitalisering en behoefte van burgers aan selfservice. Daar voorziet Centric in met de succesvolle eDiensten waarmee inmiddels ruim veertig burgerzakenprocessen zijn gedigitaliseerd. Mark Uiterwijk Winkel: “We blijven echter continu zoeken naar verbetering en het is zeker geen regel dat we nieuwe functionaliteit altijd zelf willen ontwikkelen. Met T:MEBLOCKR hebben we de ideale partner gevonden om onze online dienstverlening nog meer te versnellen.”

De samenwerking met Centric is ontstaan rond het Trouwloket, aldus Dennis Kapper, algemeen directeur bij TIMEBLOCKR. “Dit was op verzoek van enkele gezamenlijke klanten die zowel de eDiensten van Centric als het Trouwloket gebruikten. Uiteindelijk was de samenwerking zo prettig dat we toe wilden naar deze exclusieve bundel.”

Zo’n 2,5 miljoen mensen gebruiken T:MEBLOCKR voor het maken van online afspraken bij gemeenten en overheden. Ook in de commerciële sector in de handel, retail en dienstverlening, zowel aan de balie als bij afspraken waarbij een product of dienst geleverd wordt.

Samen met klanten ontwikkeld
“Juist door onze focus op meerdere sectoren heeft T:MEBLOCKR zich ontwikkeld tot de dienst die het nu is”, vertelt Rogier Verheij, voorzitter van het bestuur bij TIMEBLOCKR. “We hebben veel samen met en voor onze klanten ontwikkeld. Van garagehouders en kapperketens tot het maken van afspraken door inwoners bij gemeenten.”