HP breidt partnerprogramma uit voor wereldwijde retailers

04-05-2021 | door: Redactie

HP breidt partnerprogramma uit voor wereldwijde retailers

HP kondigt de uitbreiding aan van HP Amplify: het partnerprogramma wordt nu ook beschikbaar voor HP’ ecosysteem van meer dan 1350 online pure players, omnichannel- en fysieke retailpartners. Het partnerprogramma, dat in het najaar van 2020 werd gelanceerd voor commerciële partners, biedt de inzichten, mogelijkheden en samenwerkingstools om digitale transformatie en groei te stimuleren. Vanaf 2 augustus 2021 begint HP met de overgang van retailpartners naar het HP Amplify-programma en zet deze overgang voort gedurende het hele kalenderjaar.

Terwijl het aantal transacties in de winkels afnam, groeide de verkoop via e-commerce in 2020 met meer dan 27 procent en zal deze naar verwachting in 2025 goed zijn voor 40 procent van de totale verkoop van verpakte consumentengoederen3. Trends zoals hybride werken, de opkomst van de prosumer en de aanhoudende groei van e-commerce, maken samenwerkingsverbanden in de retailsector essentiëler dan ooit. Met de introductie van HP Amplify stelt HP retailers in staat om op deze verschuivingen in te spelen, zodat ze hun partners kunnen wapenen om betere klantervaringen te bieden en toekomstige groei te stimuleren.

"Voor de IT-industrie in het algemeen, en het retailkanaal in het bijzonder, is het duidelijk dat business as usual niet langer een optie is. HP Amplify maakt het niet alleen makkelijker voor retailpartners om zaken te doen met HP, het biedt ook een duidelijk pad om hun huidige business te transformeren en duurzame groei op lange termijn in de toekomst mogelijk te maken", aldus Christoph Schell, Chief Commercial Officer, HP Inc.

Drie kernpijlers gericht op het stimuleren van grotere efficiëntie, inzicht en winstgevendheid van partners

HP Amplify is gebouwd op een vereenvoudigde, makkelijk te navigeren algemeen platform met twee afzonderlijke tracks: Synergy en Power. Het is ontworpen om data-analyses om te zetten in inzichten om zo nieuwe strategieën te stimuleren, innovatie te sturen en partners te belonen voor prestaties, samenwerking en competenties.

Het platform is ontworpen om vooruitstrevende go-to-market strategieën mogelijk te maken, gericht op drie kernpijlers:

Prestaties

Partners worden beloond voor een aantal prestatie-indicatoren die gekoppeld zijn aan de doorverkoop en omzet van hun portfolio. Een gestructureerd compensatieraamwerk, sales boosters en andere tools helpen retailpartners om prestaties en acties te beoordelen die duidelijke indicatoren zijn voor succes, aldus HP.

Competenties

HP Amplify meet beloningen niet alleen op basis van omzet, maar ook op basis van nieuwe competenties, zoals het aansturen van data-inzichten, servicemodellen en consistente online en in-store ervaringen. De ontwikkeling van nieuwe vaardigheden wordt ondersteund door digitale assessments en aanbevelingen die gebaseerd zijn op kerncompetenties, consumententrends, benchmarking en best practices. HP Amplify beloont partners die investeren in de competenties om te concurreren - en te winnen - in een wereld die wordt gedomineerd door e-commerce en digitaal gestuurde customer journeys.

Samenwerking

Voor ingrijpende veranderingen zijn samenwerkingsverbanden nodig. Bedrijven die regelmatig samenwerken met leveranciers kunnen een hogere groei, lagere operationele kosten en een grotere winstgevendheid laten zien dan hun sectorgenoten4. HP zal nauw samenwerken met partners om de verkoop te optimaliseren met behulp van assortimentstools op winkelniveau en aanbevelingen voor verschillende categorieën, zo meldt HP.

Een duurzamere toekomst met HP Amplify Impact

Het HP Amplify-partnerprogramma biedt partners ook een optioneel pad naar een duurzamere toekomst. HP Amplify Impact, dat eerder dit jaar werd gelanceerd voor commerciële partners, is een evaluatie-, resource- en trainingsprogramma voor partners, gericht op het stimuleren van betekenisvolle veranderingen binnen de drie pijlers van HP op het gebied van Sustainable Impact; Planet, met de nadruk op het klimaat; People, met de nadruk op mensenrechten en sociale rechtvaardigheid; en Community, met de nadruk op digitale gelijkheid zo meldt HP.

Het HP Amplify Impact-programma helpt partners om gedurfde langetermijndoelen te stellen, om zo een positieve impact te creëren. Partners die zich aansluiten bij het HP Amplify Impact-programma werken samen met HP om hun eigen werkwijze te evalueren en tegelijkertijd te profiteren van de uitgebreide investeringen en initiatieven van HP.

HP wordt erkend als een van 's werelds meest duurzame bedrijven en heeft wereldwijd meer dan 1.000 partners in het HP Amplify Impact-programma. Dit betekent een belangrijke stap voorwaarts in het ambitieuze doel van HP om in 2030 het meest duurzame en rechtvaardige technologiebedrijf te zijn zo besluit HP.

Terug naar nieuws overzicht