Redactie - 20 april 2021

Ivanti Neurons voor ITSM en ITAM maakt Everywhere Workplace mogelijk

Ivanti Neurons voor ITSM en ITAM maakt Everywhere Workplace mogelijk image

Ivanti, het automatiseringsplatform dat elke IT-verbinding slimmer en veiliger maakt, introduceert Ivanti Neurons voor IT Service Management (ITSM) en IT Asset Management (ITAM). Dit is de volgende stap in Ivanti’s missie om de Everywhere Workplace mogelijk te maken. Ivanti Neurons voor ITSM geeft service desk medewerkers en eindgebruikers de beschikking over "Interactive Neurons" voor pre- en post-ticket automatisering. Dit resulteert in minder verzoeken voor de helpdesk, en de verzoeken die er overblijven worden verholpen met een hogere nauwkeurigheid, verbeterde hersteltijd en gepersonaliseerde ervaring. Daarnaast biedt Ivanti Neurons voor ITAM een uitgebreid beeld van IT-assets van cloud tot edge, wat in de nieuwe remote werkomgeving belangrijker is dan ooit tevoren.

In de "Everywhere Workplace" gebruiken werknemers talloze apparaten om via verschillende netwerken toegang te krijgen tot bedrijfsapplicaties en -gegevens, terwijl ze overal vandaan werken. Zeker nu (deels) op afstand werken voor veel organisaties de norm wordt, is het van belang dat werknemers voorzien worden van de juiste oplossingen voor hun IT-problemen. Doordat dergelijke problemen de productiviteit van werknemers kan beïnvloeden, zijn bedrijven genoodzaakt hun servicedesks en IT-activiteiten te automatiseren. Met deze laatste oplossingen voor ITSM en ITAM kunnen IT-teams direct beschikken over essentiële informatie over apparaten, de infrastructuur en andere feitelijkheden die vereist zijn om zo snel, efficiënt en nauwkeurig mogelijk problemen te verhelpen.

Hoe Ivanti Neurons werkt
Ivanti Neurons voor ITSM maakt gebruik van automatiseringsbots om proactief problemen te detecteren en op te lossen, wat resulteert in verbeterde ervaringen van medewerkers en minder tickets voor de helpdesk. Automatiseringsbots identificeren proactief problemen en communiceren met gebruikers via een communicatiekanaal naar keuze om de meest gepersonaliseerde en gecontextualiseerde oplossingen te bieden. Ivanti Neurons voor ITAM brengt alle hardware, software, server, client, cloud asset en virtuele activiteiten samen, zodat klanten deze op één plek kunnen beheren. Door het bijhouden van beschikbaarheid en prestaties, kunnen organisaties het gebruik en de prestaties van IT-middelen optimaliseren, kosten verlagen en de productiviteit verhogen.

"Ik ben verheugd dat onze klanten nu kunnen profiteren van deze nieuwste ontwikkelingen binnen ons Neurons Platform. Nu de lockdown langer duurt, en werknemers minder geduld hebben, wil je dat zij zo min mogelijk problemen ervaren wanneer ze op afstand werken. Daarom is het in deze tijden – maar ook post-Covid – belangrijker dan ooit dat IT-teams zijn voorzien van de juiste tools om zo snel en adequaat mogelijk problemen op te lossen," zegt Nayaki Nayyar, President, Service Management Solutions Group en Chief Product Officer bij Ivanti. "Door middel van real-time pre- en post-ticket automatisering, stellen we IT-teams in staat om proactief gebruikers, apparaten en data te beheren, beveiligen en onderhouden, waardoor werknemers topprestaties kunnen leveren, waar ze ook zijn. We transformeren servicemanagement en maken de weg vrij naar een zelfhelende toekomst."

SouthStar Bank aan het winnen met Ivanti
"Bij SouthStar Bank hebben we gebruikgemaakt van Ivanti Neurons om onze veiligheidspositie te verbeteren, asset data op te halen en tickets op te sporen én op te lossen," zegt Jesse Miller, IT-specialist bij SouthStar Bank. "Gezien de automatisering en het herstel dat Neurons ons al heeft gebracht, ben ik benieuwd over hoeveel er nog meer te winnen is met de toevoeging van nieuwe geautomatiseerde mogelijkheden voor ITSM en ITAM, die proactief problemen kunnen detecteren, interactie met gebruikers kunnen hebben en de beschikbaarheid en prestaties van assets kunnen bijhouden. We zijn al aan het winnen met Ivanti en het gebruik van Neurons, en ik verheug me erop om te zien hoe het nog beter gaat worden.”

Druk op supportteams neemt af bij Omdia
"De massale overstap naar een meer hybride manier van werken heeft ertoe geleid dat bedrijven grote prioriteit geven aan het verbeteren van IT-ondersteuning en werknemerservaringen", zegt Adam Holtby, Principal Analyst bij Omdia. "Om de ondersteuning te moderniseren in lijn met de veranderende behoeften van werknemers, kijken IT-teams steeds vaker naar nieuwe mogelijkheden voor automatisering en hulpondersteuning. De nieuwste productverbeteringen die in Ivanti Neurons zijn geïntroduceerd, kunnen bedrijven helpen bij het oplossen van dergelijke uitdagingen. Met name de uniforme hardware, software en cloud asset inzichten die Ivanti Neurons levert is een aantrekkelijke mogelijkheid. Deze biedt betere zichtbaarheid en data die IT kan helpen bij het verbeteren en contextualiseren van supportactiviteiten. Daarnaast hebben de geavanceerde automatiseringsfunctionaliteit en zelfhelende mogelijkheden de potentie om de ervaring van een medewerker te verbeteren, waardoor de druk op supportteams afneemt."