Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie

16-04-2021 | door: Redactie

Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie

Pure Storage meldt een toenemende groei van zijn Pure as-a-Service abonnementsaanbod. Gedurende het afgelopen jaar heeft Pure de adoptie door klanten in nagenoeg elke belangrijke markt wereldwijd zien toenemen. Alleen al in Q4 kwamen er nieuwe Pure as-a-Service klanten bij, waaronder grote cloud providers, financiële instellingen, ziekenhuizen, telecommunicatiebedrijven, inclusief een klant met een Pure as-a-Service commitment van meer dan 10 miljoen dollar.

In totaal kwam Pure's jaarlijkse omzet uit abonnementsdiensten - inclusief Pure as-a-Service en Evergreen en goed voor meer dan 30% van de totale omzet - uit op meer dan 500 miljoen dollar in FY21, wat neerkomt op een groei van 33% op jaarbasis.

Pure heeft zijn platform voor abonnementsdiensten verder ontwikkeld en de complexiteit verminderd door het elimineren van additionele licenties en supportkosten. Ook biedt Pure een mate van transparantie die nog niet eerder vertoond is in de storagesector. Pure's Service Catalog, geïntroduceerd in Q4, biedt een public cloud-ervaring met meer granulariteit en lagere instapmomenten, ontworpen om eenvoudig op te schalen. Klanten kunnen nu de nieuwe Cost Calculator gebruiken om hun maandelijkse kosten voor Pure as-a-Service in te schatten, waardoor het voor klanten nog eenvoudiger wordt om voor iedere workload het juiste storage serviceniveau te kiezen.

“Alleen Pure biedt een utility van enterpriseklasse met flexibel storagegebruik; een cloudervaring on premise en een eenvoudig pad om data op elk moment naar de cloud te verplaatsen. Ook brengt Pure de kosten in lijn met het daadwerkelijke verbruik. Klanten hebben voortdurend te maken met dynamische eisen die aan de business worden gesteld en Pure as-a-Service biedt de flexibiliteit, eenvoud en betrouwbaarheid die zij nodig hebben”, zegt Prakash Darji, VP en GM, Digital Technology Services Group, Pure Storage.

"We hebben gemerkt dat we met Pure as-a-Service alle voordelen van een flexibel gebruiksmodel krijgen zonder dat we concessies hoeven te doen aan de security", zegt Jo Verstappen, Chief Executive Officer, Open Line.

“Pure's visie op ‘storage als code’ heeft zijn waarde tijdens de pandemie bewezen, door onze klanten in staat te stellen storagecapaciteit op te schalen om te blijven voldoen aan snel veranderende eisen. Met Pure as-a-Service hoefden onze klanten alleen te betalen voor de capaciteit die ze nodig hadden, terwijl ze dezelfde prestaties en beschikbaarheid kregen die ze zouden hebben met een traditionele cloud desktop”, zegt Robert Green, President, Co-Founder en CTO, Dizzion.

“Pure was de enige leverancier die met Pure as-a-Service een flexibel, innovatief en schaalbaar aanbod heeft, dat was voor ons de doorslaggevende factor. We werden over de streep getrokken door het volledig opex-model, de op gebruik gebaseerde facturering en de kortlopende contracten”, zegt Fabrice Joffre, Technical Director, Hopps.

Terug naar nieuws overzicht