Bakker Logistiek lost hack op en kan weer kaas leveren

Albert Heijn kon niet alle kaas verkopen na de hack bij Bakker Logistiek

12-04-2021 | door: Redactie

Bakker Logistiek lost hack op en kan weer kaas leveren

Bakker Logistiek uit Zeewolde heeft de problemen rond een hack opgelost en kan weer kaas leveren zo meldt Omroep Flevoland. Naar verluidt werd het bedrijf getroffen door ransomware. Door een goede back-up is alles weer in bedrijf. Er wordt niet gemeld of er losgeld voor de hack is betaald. 

Transportbedrijf Bakker Logistiek uit Zeewolde werd onlangs gehackt zo meldt Omroep Flevoland. Hierdoor kon het bedrijf minder vracht rijden dan normaal. Albert Heijn meldde daarna dat er leveringsproblemen zijn rond voorverpakte kaas (foto).

Het automatiseringssysteem bij het magazijngedeelte werkte tijdelijk niet maar dat zou niet tot problemen bij afnemers moeten leiden zo meldde de directie aan Omroep Flevoland.

Bakker Logistiek is een grote logistieke dienstverlener met 1850 medewerkers en tien vestigingen binnen de Benelux. Met 600 vrachtwagens worden supermarkten, grootwinkelbedrijven en retail ketens voorzien van goederen en etenswaren.

Albert Heijn had last gekregen van de hack aldus de AH website: "Wegens een storing bij een van onze logistiek dienstverleners zijn er leveringsproblemen op de voorverpakte kaas. De logistiek dienstverlener werkt er met man en macht aan het probleem zo snel mogelijk op te lossen en de beschikbaarheid snel weer op orde te krijgen. Excuses voor dit ongemak."

Terug naar nieuws overzicht
Security