Toucan Toco introduceert realtime data-analyse voor franchiseformules

11-04-2021 | door: Wouter Hoeffnagel

Toucan Toco introduceert realtime data-analyse voor franchiseformules

Toucan Toco, gespecialiseerd in data storytelling, introduceert een bewezen effectieve analyse-oplossing voor franchise-ondernemingen nu ook in Nederland. De interactieve tool omvat een dashboard dat allerlei data voor franchiseformules visualiseert en daarmee inzichten geeft om hun marktaandeel en klanttevredenheid te verbeteren en hun omzet te verhogen.

In tegenstelling tot conventionele franchisebeheersoftware biedt Toucan Toco een volledig interactieve oplossing voor het bijhouden van prestaties. Franchisenemers krijgen zo snel toegang tot conversiepercentages, verkoopgegevens, topproducenten en andere belangrijke prestatie-indicatoren. Resultaten en verschillen kunnen per franchise worden vergeleken en geanalyseerd. De analyses en data-inzichten kunnen vervolgens worden gebruikt om KPI-beheer aan te scherpen en continue optimalisatie te stimuleren, wat resultaten oplevert voor zowel individuele franchisenemers als de formule als geheel. Klanten die al met het dashboard werken, ervaren een stijging van het marktaandeel met 5 procent, een stijging van 7 procent in verkoopprestaties en een stijging van 3,5 procent in klanttevredenheid, meldt Toucan Toco.

Prestatie-optimalisatie

Franchiseformules vertrouwen traditioneel op Excel-gebaseerde rapportagebestanden, waardoor het moeilijk is om slimme, datagestuurde beslissingen te nemen. Het datavisualisatieplatform van Toucan Toco vergelijkt KPI's en prestatiestatistieken tussen regio's, productlijnen, enzovoort, zodat franchises de prestaties continu kunnen inzien, begrijpen én verbeteren.

Door gecentraliseerd databeheer beschikken managers door de hele organisatie, van hoofdkantoor tot lokale vestigingen, over dezelfde informatie en inzichten. Dit stelt managers in staat om sneller actie te ondernemen en slimmere te beslissingen nemen.

Nieuwe franchises aantrekken

Met gedifferentieerde, gegevensgestuurde beheerprocessen is het voor nieuwe franchises gemakkelijker om te begrijpen wat er wordt verwacht, wat de huidige resultaten per vestiging zijn, de naleving te verifiëren en de aanwijzingen van het hoofdkantoor op te volgen. Dat resulteert in een eenvoudiger onboarding proces en betere communicatie over KPI’s en prestaties.

Franchise-medewerkers werken over het algemeen zonder vast bureau of PC, dus een mobile-first analyseplatform is essentieel. De oplossing van Toucan Toco is beschikbaar via mobiel, tablet en desktop, zodat medewerkers overal toegang hebben tot inzichten.

Het geïntegreerde analyse-platform maakt gebruik van data storytelling voor eenvoudige en intuïtieve weergave van data in begrijpelijke, interactieve visualisaties, zodat organisatiebreed datagedreven beslissingen kunnen worden genomen.

Breed begrip van data

“Een breed begrip van data door medewerkers en krachtige communicatie met data storytelling spelen een belangrijke rol in het verbeteren van de prestaties van franchiseformules en individuele franchisevestigingen”, zegt Baptiste Jourdan, mede-oprichter van Toucan Toco. “De analyse-oplossing voor franchiseformules is een mooie stap in onze missie om organisaties te helpen het maximale uit hun data te halen en alle medewerkers in staat te stellen om sneller de juiste beslissingen te nemen.”

Terug naar nieuws overzicht

Tags

analytics, data