Redactie - 01 april 2021

Cohesity ziet bedrijfswaardering sterk stijgen

Cohesity ziet bedrijfswaardering sterk stijgen image

Multi-cloud data management specialist Cohesity heeft een nieuwe bedrijfswaardering aangekondigd van 3,7 miljard dollar, wat 1,2 miljard dollar hoger is dan de waardering minder dan 12 maanden geleden. De groei wordt onder andere bewerkstelligd door de verkoop via channel partners en service providers.

De waardering is vastgesteld in overeenstemming met een bod van 145 miljoen dollar dat is gedaan door investeerders aan Cohesity-werknemers die de optie willen hebben om een klein deel van hun eigen vermogen te verkopen voor liquiditeit. Deze niet-verwaterende transactie werd geleid door STEADFAST Capital Ventures en ondersteund door een syndicaat van nieuwe en bestaande investeerders, waaronder Premji Invest.

"We zijn verheugd deze liquiditeitsmogelijkheid voor onze werknemers mogelijk te maken", aldus Mohit Aron (foto), CEO en oprichter van Cohesity. "Wij zijn van mening dat het overtekende, niet-verwaterende bod op basis van deze verhoogde bedrijfswaardering boekdelen spreekt over de prestaties en toekomstige vooruitzichten van Cohesity als het leidende, moderne datamanagementbedrijf."

De waardering komt omdat Cohesity goede resultaten rapporteert vanaf het fiscale tweede kwartaal dat eindigde op 31 januari 2021. Het bedrijf zag een aanzienlijke jaar-op-jaar (YoY) groei in jaarlijkse terugkerende inkomsten (ARR), een aanhoudende stijging van het aantal klantenwinst wereldwijd, en een snel toenemend aantal klanten die 5 miljoen dollar of meer aan totale uitgaven aan Cohesity-software besteden. Cohesity zag ook een uitzonderlijke tractie in het ecosysteem van zijn partner en serviceprovider.

"Cohesity schiet op volle toeren met aanzienlijke stijgingen van de jaarlijkse terugkerende inkomsten, een uitzonderlijk momentum voor klanten en partners en een indrukwekkende groei van de totale klantenuitgaven", aldus Karan Mehandru, Managing Director en Head of Venture Capital, STEADFAST Capital Ventures. “Het bedrijf blijft ook software-innovaties introduceren die datamanagement transformeren, inclusief Data Management as a Service. Deze SaaS-technologie biedt nieuwe mogelijkheden voor middelgrote en zakelijke klanten om datamanagement te vereenvoudigen en meer te doen met hun data. Bij STEADFAST is het ons doel om samen te werken met uitzonderlijke ondernemers die iconische en duurzame bedrijven bouwen die zijn gebouwd om lang mee te gaan, en ons partnerschap met Mohit en het Cohesity-team is een lichtend voorbeeld van die strategie op het werk. "

“Cohesity blijft de markt voor datamanagement ontwrichten. Het multicloud-dataplatform Cohesity Helios stelt organisaties op unieke wijze in staat om eenvoudig hun gegevens te beheren, de risico's van ransomwareaanvallen te verkleinen, infrastructuursilo's te elimineren en massale datafragmentatie op te lossen , ”aldus Sandesh Patnam, Managing Partner, VS, Premji Invest. “Gezien Cohesity's voortdurende innovatie, uitstekende NPS-klantondersteuningsscores , sterk leiderschap en visie voor de toekomst, zijn we erg optimistisch over het aanhoudende succes van Cohesity op de markt. Wij geloven dat de nieuwe waardering een fractie is van de waarde die Cohesity op de lange termijn waard zal zijn."

Uitgebreide bedrijfswaardering volgt op sterke resultaten in het tweede kwartaal

De volgende statistieken benadrukken recordbrekende resultaten Cohesity behaald tijdens Q2, het meest recent voltooide kwartaal.

Uitzonderlijke ARR-groei: Cohesity behaalde een stijging van bijna 90 procent op jaarbasis (Q2 / Q2) in ARR, wat het succes van het op abonnementen gebaseerde softwaremodel van het bedrijf nog eens benadrukte.
Sterk netto-uitbreidingspercentage: het netto-uitbreidingspercentage van Cohesity - of het uitbreidingspercentage na aftrek van churn van bestaande klanten in het afgelopen jaar - blijft hoger dan 130 procent, een maatstaf voor toonaangevende abonnement- / SaaS-bedrijven. Dit betekent dat ARR van Cohesity's bestaande klantenset de afgelopen 12 maanden met meer dan 30 procent is gegroeid.

Snelle klantgroei: Cohesity zag een stijging van 50 procent op jaarbasis (Q2 / Q2) in het aantal klanten dat zaken deed met Cohesity, met snelle acceptatie in de regio's Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië / Pacific / Japan. Meer dan 2.300 klanten vertrouwen op hun gegevens met Cohesity.

Aanhoudende sterkte onder de Fortune 500: Cohesity-klanten zijn onder meer twee van de vijf grootste Fortune 500-klanten, twee van de vijf beste Amerikaanse banken, meer dan 300 financiële dienstverleners wereldwijd en drie van de vijf grootste farmaceutische bedrijven wereldwijd.

Enorme groei in klantuitgaven: Cohesity realiseerde een toename van 84 procent op jaarbasis (Q2 / Q2) in het aantal klanten dat tussen de $ 1 miljoen en $ 5 miljoen aan Cohesity-software besteedde in de totale levensduur, en een toename van 300 procent op jaarbasis (Q2 / Q2) bij klanten met een totale besteding van meer dan $ 5 miljoen.

Succes met channel partners: het aantal partners dat $ 1 miljoen of meer heeft geboekt in zaken met Cohesity, groeide met 46 procent op jaarbasis (Q2 / Q2). Cohesity breidt niet alleen het aantal partners uit, maar gaat ook aanzienlijk dieper met partners naarmate meer klanten het multicloud-platform en datamanagementaanbod van Cohesity omarmen.

Recordbrekend kwartaal met serviceproviders: Cohesity realiseerde het grootste kwartaal ooit met serviceproviders, met een groei van 208 procent in boekingen op jaarbasis (Q2 / Q2). Cohesity ondertekende in het tweede kwartaal ook 16 nieuwe serviceproviders wereldwijd, waaronder Move AS, NetNordic en US Signal.

Cohesity-klanten omvatten een breed scala aan verticale markten, waaronder financiële dienstverlening, gezondheidszorg, overheid / publieke sector, farmaceutica, detailhandel, technologie, transport, onderwijs en media en entertainment. Klanten zijn onder meer: Cisco , Northumbria Police (VK), Novartis , Proliance Surgeons , Siemens AG , SiteOne® Landscape Supply , Sky Lakes Medical Center , Stockport NHS Foundation Trust , de National Aeronautics and Space Administration (NASA), de San Francisco Giants , VS. Department of Homeland Security en US Department of Labor.

Q2 Productinnovaties en industrie-onderscheidingen

Cohesity introduceerde innovatieve SaaS-aanbiedingen in het tweede kwartaal en ontving lofbetuigingen voor zijn leiderschap in de cloud, uniek partnerprogramma en erkenning van analistenbureaus uit de industrie.
Nieuwe SaaS: In december, Cohesity kondigt de algemene beschikbaarheid * van Cohesity DATAPROTECT geleverd als een service. Dit op SaaS gebaseerde aanbod, het eerste van vele dat deel uitmaakt van Cohesity's uitgebreide Data Management as a Service (DMaaS) -oplossing, biedt klanten een gemakkelijke manier om ervoor te zorgen dat hun on-premise en cloudgebaseerde gegevens worden geback-upt en beschermd.

Partnerprogramma van het jaar: In december won Cohesity de prijs "Partnerprogramma van het jaar" van Channel Partner Insight (CPI). Deze jaarlijkse prijzen erkennen de bedrijven die het Amerikaanse IT-kanaal aandrijven.

Klantenkeuze: in januari werd het bedrijf voor de vierde keer op rij uitgeroepen tot klantenkeuze in de Gartner Peer Insights 'Voice of the Customer': Data Center Backup and Recovery Solutions . Cohesity was de enige Customer 'Choice-leverancier die werd erkend in de volgende categorieën: Global Enterprises, Healthcare en Services.

Cloudleiderschap: in februari noemde CRN Cohesity voor het tweede jaar op rij een van de 100 coolste cloudbedrijven voor 2021 . De jaarlijkse lijst erkent de toonaangevende leveranciers van cloudtechnologie in vijf kritieke categorieën: infrastructuur, monitoring en beheer, beveiliging, opslag en software.