Bechtle voegt Apple Mac toe aan Device as as Service aanbod

Jan Prinsen, Managing Director ARP Nederland, onderdeel van Bechtle

31-03-2021 | door: Redactie

Bechtle voegt Apple Mac toe aan Device as as Service aanbod

Bechtle lanceert een pan-Europese DAAS-oplossing (Device-as-a-Service) voor de Apple Mac. Met DAAS krijgen zakelijke klanten de vrijheid om een Mac met lifecycle-services aan te schaffen voor een vaste prijs per maand. Met Bechtle DAAS Compute kunnen nu ook Mac apparaten geïmplementeerd en beheerd worden in alle sectoren en industrieën van het bedrijfsleven.

Met de nieuwe Apple Authorized Reseller-accreditatie in Nederland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Spanje, Italië, Polen, Portugal, Tsjechië en Hongarije toont Bechtle de internationale mogelijkheden bij het implementeren en beheren van Apple-producten en -services voor zakelijke klanten zo weert de reseller.

Bechtle DAAS Compute maakt het volgens de reseller eenvoudiger om Mac-apparaten aan te schaffen voor verschillende werkplekken. Met een abonnement op Mac as-a-Service, kunnen bedrijven altijd met de nieuwste hardware werken, de IT-werkdruk verminderen en makkelijk opschalen naarmate de organisatie groeit. Bechtle heeft een toegewijd team, gespecialiseerd in het implementeren van Mac as-a-Service, om klanten te ondersteunen voor een positieve gebruikerservaring.

Meer dan de helft van de IT-teams geeft aan dat ze teveel uren besteden aan het beheer van devices. Dit kost veel tijd en zorgt ervoor dat er minder ruimte is voor andere belangrijke zaken, zoals innovatie en bedrijfsontwikkeling. Dankzij DAAS compute kunnen bedrijven nu snel, efficiënt en gemakkelijk werken met Mac en andere Apple devices. Met de as-a-Service oplossing kunnen apparaten eenvoudiger en sneller beheerd worden.

Naast het feit dat medewerkers zelf het device en de accessoires kunnen uitkiezen, monitort DAAS het device ook actief op fouten en krijgt de eindgebruiker binnen 24 uur een nieuw device als er iets misgaat. Dit biedt meer zekerheid en een hogere tevredenheidsgraad onder medewerkers.

Dankzij de nauwe betrokkenheid van serviceteams en de geïmplementeerde software zorgt DAAS ook voor een betere beveiliging, waaronder bijvoorbeeld de mogelijkheid om een apparaat op afstand te wissen.

Tot slot hebben Macs een hogere restwaarde dan soortgelijke devices van andere leveranciers. Dit betekent dat een device meer waard zal zijn wanneer deze aan vervanging toe is.

Jan Prinsen (foto), Managing Director van Bechtle-dochter ARP Nederland en executive sponsor van Bechtle's centres of excellence in Marketing en XAAS Propositions & Services buiten de DACH-regio in 11 landen: “Met Bechtle DAAS Compute wordt het makkelijker om medewerkers een Mac aan te bieden. We zijn buitengewoon trots op hoe we bedrijven kunnen helpen om de voordelen van Mac in het bedrijfsleven te realiseren. Deze oplossing combineert Mac met services in een abonnementsmodel wat bedrijven meer flexibiliteit en keuze geeft, wat op zijn beurt de productiviteit en efficiëntie op de werkplek weer kan verhogen."

Beheer, service, beveiliging

Met Bechtle DAAS Compute hoeven bedrijven geen tijd meer te besteden aan het installeren, repareren of leveren van apparaten. Apparaten worden gebruiksklaar geleverd en zijn volledig op maat geconfigureerd (zero touch deployment).

Het apparaatbeheer wordt verzorgd vanaf de eerste registratie, inclusief updates, gedurende de gehele levensduur. De gehele end-to-end levenscyclus wordt beheerd door Bechtle.

Daarnaast biedt Bechtle desk-to-desk support, wat inhoudt dat de servicedesk van een bedrijf volledige ondersteuning krijgt en dat alle incidenten worden opgelost. Defecte apparaten worden binnen 24 uur omgeruild en wanneer een apparaat vervangen of ingeleverd wordt, is er een inruilvergoeding.

Mobiel

Bechtle heeft vedrder het product- en serviceassortiment uitgebreid door mobiele devices toe te voegen aan het DAAS-aanbod. Smartphones en tablets zijn inmiddels onmisbare communicatiemiddelen op de werkvloer, zeker nu we steeds vaker altijd en overal werken. Het is belangrijk dat organisaties hiervoor een centraal beleid voeren. In de praktijk zien we echter dat dit niet altijd even goed geregeld is. Met DAAS Mobile wordt het complete mobile device management (MDM) verzorgd inclusief service en onderhoud tegen een vast maandelijks bedrag. Dit bespaart tijd voor de IT-manager, maakt het gemakkelijker om het aantal producten te schalen en het geeft werknemers meer keuzevrijheid in de apparaten die ze willen gebruiken.

Steeds meer mensen werken onderweg of vanaf een (thuis-)locatie en gebruiken een smartphone of tablet om hun werk te kunnen doen. Voor sommige sectoren werkt dit gemakkelijker en sneller dan het vervoeren en gebruiken van een laptop. Bovendien vereisen Millennials en Gen Z flexibiliteit, ze willen overal en altijd kunnen werken en daarvoor verschillende mobiele apparaten gebruiken. Dit moet door de werkgever worden beheerd vanuit zowel service- als veiligheidsoogpunt, maar ook om overzicht te houden op de beschikbare apparaten binnen het bedrijf.

Met DAAS Mobile is het beheer van mobiele apparaten van A tot Z geregeld, wat het IT-beheer van de organisatie helpt drastisch te vereenvoudigen en te centraliseren. Er zijn verschillende hardware bundels (smartphones en tablets), accessoires en IT-lifecycle services beschikbaar, zodat elke medewerker precies krijgt wat hij of zij wil en nodig heeft. Of ze ervoor kiezen om met een tablet of mobiele telefoon te werken, de keuze is aan hen. Dit leidt tot een efficiënte workflow en meer blije gezichten.

Werken vanaf je telefoon of tablet

De smartphone is een integraal onderdeel van ons leven. We gebruiken het om te werken en te ontspannen. Vooral de nieuwe werkplekgeneratie hecht veel belang aan extra voordelen zoals een smartphone van de zaak. Welk merk en type smartphone dat moet zijn is heel persoonlijk, ieder heeft zijn eigen voorkeur en wil het toestel dat bij hem of haar past.

Bechtle zorgt ervoor dat privé- en zakelijke gegevens gescheiden blijven en dat alle bedrijfsspecifieke informatie veilig is bij het gebruik van DAAS Mobile. Wanneer je de smartphone of tablet ontvangt, is alles vooraf ingesteld. De apparaten blijven up-to-date dankzij automatische software-updates. Bij problemen wordt eindgebruikersondersteuning geboden en bij een defect kan er eenvoudig gebruik worden gemaakt van de 24-uurs swap service. Dit resulteert in een hoge productiviteit en tevreden medewerkers.

DAAS (Device as a Service)

Device as a Service is vergelijkbaar met het afsluiten van een abonnement: je hoeft niet meer op voorhand te investeren in de aanschaf van diverse devices, maar betaalt een vast bedrag per werkplek per maand. Hierdoor betalen bedrijven nooit teveel. Naast de hardwarekosten omvat het maandelijkse bedrag ook IT-lifecycle services zoals swap, data wiping, reverse services en desk-to-desk support. Apparaten worden gebruiksklaar geleverd en het apparaatbeheer wordt volledig verzorgd.

Europese mogelijkheden

DAAS Mobile wordt eerst enkel in Nederland gelanceerd en daarna in België, Frankrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Portugal, Italië, Ierland, Hongarije, Tsjechië en Polen. Doordat Bechtle internationaal opereert, is een efficiënte samenwerking in dienstverlening tussen verschillende landen mogelijk.

Terug naar nieuws overzicht