Dean One telefoniedienst Horizon beschikbaar voor Microsoft Teams gebruikers

Gerben Wijbenga, CEO Gamma Communications Benelux.

30-03-2021 | door: Witold Kepinski

Dean One telefoniedienst Horizon beschikbaar voor Microsoft Teams gebruikers

Dean One - de snel groeiende telecom- en internetprovider voor de zakelijke markt en onderdeel van Gamma Communications - heeft zijn zakelijke telefoniedienst Horizon geïntegreerd met Microsoft Teams. In januari van dit jaar heeft Dean One de all-in-one Horizon-telefonie oplossing al volledig geïntegreerd met Communications & Collaboration (UCC) van Cisco Webex. De combinatie is de meest complete communicatieoplossing waarbij telefonie en Unified Communications & Collaboration volledig zijn geïntegreerd. Hierdoor kunnen zakelijke gebruikers altijd op de meest efficiënte manier communiceren en samenwerken, vanaf iedere locatie, altijd en vanaf iedere device. Nu Horizon ook beschikbaar is in combinatie met Microsoft Teams, kunnen business partners nagenoeg alle business-segmenten bedienen.

De zakelijke telefoniedienst Horizon biedt één enkele, veilige omgeving om slimmer te samenwerken en effectiever te communiceren. Waar je ook bent, wanneer je maar wilt en welk apparaat je maar ook voorhanden hebt. Via één app of in de browser, en volledig geïntegreerd met de bestaande telefonieoplossing. De integratie met de Horizon-telefonie oplossing van de klant gaat zonder ingewikkelde koppelingen. Gebruiksbeheer en bereikbaarheidsinstellingen worden afgehandeld via de gebruiksvriendelijke portal.

Met het toevoegen van Teams Cloud aan Horizon is het mogelijk om Teams als telefoontoestel toe te kennen aan Horizon-gebruikers. Hierdoor wordt de Teams-applicatie, zowel voor desktop als mobiel, herkend en gebruikt als (secundair) telefoontoestel waarmee inkomende gesprekken en uitgaande gesprekken kunnen worden gevoerd.

“Het laatste jaar zien wij een versnelde adoptie van unified communications-diensten met de desktop als startpunt van alle communicatie. “We bieden klanten de mogelijkheid om gemakkelijk vanuit één icoontje te werken, overal waar ze werken. We willen de gebruikers de beste ervaring bieden. De integratie van Teams en Cisco Webex met de bestaande PBX-oplossing is nu heel makkelijk. Doordat alle communicatie overal, altijd en op elk apparaat mogelijk is, nemen productiviteit en het werkplezier van de gebruikers enorm toe”. Wij zijn erg enthousiast over de uitbreiding van onze oplossingen met Teams. De integratie van zowel Teams als Cisco Webex met de bestaande telefonie is ook van toepassing op mobiele telefoons. Hierdoor kunnen Dean One-partners hun dienstenportfolio nu eenvoudig uitbreiden met Teams en nagenoeg alle business-segmenten bedienen”, aldus Gerben Wijbenga (foto), CEO Gamma Communications Benelux.

UCC-oplossingen zijn met name geschikt voor bedrijven met een duidelijke behoefte aan verbetering van de bedrijfsprocessen en de klantbeleving. “Een onderzoek van de Cavell Group geeft aan dat in de Benelux de adoptie van thuiswerken het grootst is in de categorie van 50 tot 250 medewerkers. Daar liggen voor business partners en resellers momenteel de grootste kansen. De komende jaren zal de markt hard doorgroeien. Wij bieden onze partners volledige persoonlijke ondersteuning om bij te dragen in de omzetgroei”, aldus Pieter Verbrugghe, Directeur Marketing & Sales.

Horizon van Dean One wordt aangeboden in een overzichtelijk ‘one-license-fits-all’ model tegen een vaste prijs. De Horizon-licentie bevat alle functionaliteiten die nodig zijn voor het inrichten van een volwaardige MKB-telefoniecentrale. De eindklant betaalt zonder hoge eenmalige investeringen te hoeven doen een vast bedrag per medewerker per maand, waarmee de volledige functionaliteit van Horizon tot hun beschikking staat. Inclusief Teams Cloud en Cisco Webex. Verder zijn er add-ons beschikbaar om de functionaliteit nog verder uit te breiden. Martin van Dijk, Product Manager bij Dean One: “De out-of-the-box integratie met hun telefonieoplossing is van grote waarde voor de klant. Daardoor zijn onze partners in staat hun klantrelatie nog verder te verdiepen en te versterken.”

Terug naar nieuws overzicht