Wouter Hoeffnagel - 01 april 2021

MessageBird neemt 24sessions en Hull over

MessageBird neemt 24sessions en Hull over image

MessageBird, leverancier van omnichannel cloud communications platformen, neemt het Amsterdamse video-first platform voor klantbetrokkenheid 24sessions over. Met deze overname voegt MessageBird video toe aan zijn omnichannel aanbod. Ook versterkt het bedrijf zich met het Amerikaanse Hull, een customer data platform.

Het in Amsterdam gevestigde 24sessions helpt bedrijven in contact te komen met klanten via directe en embedded mobiele videogesprekken. Bij veel andere zakelijke videodiensten moet een consument hierbij deelnemen via een eigen (mobiele) app. 24sessions opereert rechtstreeks vanuit de website van een bedrijf, zonder installatie van andere software. Onder meer grote bedrijven in de financiële en publieke sector zijn klant bij 24sessions.

“Het introduceren van een veilig, betrouwbaar en flexibel videoplatform in de MessageBird-familie is de volgende stap in onze strategische missie en iets waar we erg enthousiast over zijn”, aldus Robert Vis (foto), oprichter en CEO van MessageBird. “Ons portfolio van eigen diensten bestaat nu al uit sms, voice, e-mail, OTT, social media, live chat en push. De toevoeging van het videoplatform van 24sessions zorgt ervoor dat ons aanbod behoort tot één van ‘s werelds meest uitgebreide en krachtige omnichannel oplossingen. Het past bovendien bij onze boodschap van end-to-end controle over de stack waarmee bedrijven magische ervaringen voor klanten kunnen creëren.”

"Door onze krachten met MessageBird te bundelen, maken we een grote sprong voorwaarts in onze missie om persoonlijk klantcontact te verbeteren. We willen zorgen voor een vlotte digitale ervaring, zonder hierbij de menselijke maat uit het oog te verliezen”, aldus Rutger Teunissen, CEO van 24sessions. “Video is een direct, snel, intelligent en geïntegreerd onderdeel geworden van de omnichannel-klantervaring. Samen met MessageBird kunnen we de kracht van video als één van de belangrijkste kanalen voor hoogwaardig klantcontact blijven benadrukken.”

Verdere uitbreiding met Hull

MessageBird neemt daarnaast Hull bekend, een customer data platform (CDP) uit het Amerikaanse Atlanta. De medewerkers van Hull voegen zich bij het MessageBird CDP-team om gezamenlijk een diepgaande analyselaag te ontwikkelen tussen het channel-aanbod en de workflow-oplossingen.

“We willen klanten in staat stellen om op een gemakkelijke en probleemloze manier gesprekken met klanten te voeren. Het is dus van cruciaal belang dat we begrijpen waar die klanten zijn en hoe ze graag communiceren”, aldus Vis. “Om dit te weten te komen, moet ons platform in staat zijn product-, marketing- en sales-data te verzamelen, samen te brengen en verrijken en deze informatie te synchroniseren met de workflow.”

45 personeelsleden van 24sessions en 14 van Hull treden in dienst bij MessageBird. Dit brengt het totale personeelsbestand van MessageBird op 500 mensen, verspreid over negen hubs wereldwijd.

MessageBird nam twee maanden geleden ook het Londense realtime webtechnologie-bedrijf Pusher overnam. Vier maanden terug kondigde het een Series C-financiering aan.