Ivanti voltooit overname van Cherwell

27-03-2021 | door: Wouter Hoeffnagel

Ivanti voltooit overname van Cherwell

De overname van Cherwell Software door Ivanti is afgerond. Cherwell richt zich op enterprise service management-oplossingen. De overname is ondersteund Clearlake Capital Group, L.P. en TA Associates.

Deze bedrijfscombinatie verstevigt Ivanti's positie als enterprise service management leverancier die end-to-end service en asset management aanbiedt. Dit varieert van IT en andere bedrijfsafdelingen en van elke endpoint tot de IoT edge. Met de overname wil Ivanti zijn innovatie versnellen op het snijvlak van unified endpoint management, zero trust security, en enterprise service management.

Service management oplossingen integreren

Ivanti blijft investeren in de service management oplossingen van zowel Cherwell als Ivanti. Het bedrijf wil de oplossingen integreren. Zo is het bedrijf bijvoorbeeld van plan om Cherwell's no-code en low-code applicaties te integreren. Het Ivanti Neurons platform verbindt elementen van beide enterprise service management portfolio’s met de unified endpoint management en zero trust security oplossingen van Ivanti. Hierdoor ontstaat één enkel overzicht voor organisaties om proactief, voorspelbaar en autonoom apparaten te voorzien van mogelijkheden als self-heal, self-secure en self-service voor eindgebruikers.

"We zijn verheugd om het Cherwell team te verwelkomen in de Ivanti familie," zegt Jim Schaper, Ivanti Chairman en CEO. "Samen gaan we een diepere en meer verticaal georiënteerde enterprise service management oplossing bouwen die uitstekende ervaringen levert voor elke werknemer, waar ze ook werken, terwijl IT-teams de operationele snelheid, kosten en nauwkeurigheid van hun dienstverlening kunnen verbeteren. We kijken ernaar uit om de beste functionaliteiten van onze complementaire technologieën te integreren, het bereik van ons Ivanti Neurons platform uit te breiden, en klanten te helpen hun bedrijfsresultaten verder te maximaliseren."

"Deze transactie versterkt Ivanti's mogelijkheden buiten ITSM en breidt ze uit naar andere branches, naast het verbeteren van het low/no-code aanbod," zegt Adam Holtby, Principal Analyst bij Omdia. "Het uitbreiden van servicemanagement-praktijken en -principes buiten enkel de IT-afdeling is uitgegroeid tot een belangrijke middel voor digitale transformatie. Dit ondersteunt organisaties bij het leveren van de best mogelijke support en gebruikerservaringen voor medewerkers. Met de gecombineerde mogelijkheden kunnen klanten van Ivanti hun end-to-end service delivery automatiseren en verbeteren voor alle endpoints, van cloud tot de IoT edge. Dit is van cruciaal belang omdat de werknemers van vandaag een persoonlijke en directe oplossing verwachten voor problemen die hun productiviteit beperken, ongeacht waar ze werken of welke apparaten ze daarvoor gebruiken."

Terug naar nieuws overzicht
Cloud