Witold Kepinski - 24 maart 2021

ServiceNow neemt Intellibot over

ServiceNow neemt Intellibot over image

ServiceNow, het digitale workflowbedrijf dat werk beter laat werken voor mensen, heeft  aangekondigd dat het een overeenkomst heeft getekend om Intellibot over te nemen, een robotic process automation (RPA) bedrijf gevestigd in Hyderabad, India.

Intellibot breidt de core workflow-mogelijkheden van ServiceNow uit door klanten te helpen repetitieve taken te automatiseren voor intelligente, end-to-end automatisering. ServiceNow is van plan om de mogelijkheden van Intellibot native in het Now Platform in te bouwen om klanten in staat te stellen gemakkelijker te integreren met zowel moderne als verouderde systemen om de productiviteit te verhogen en bestaande inspanningen op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML) te versterken.

"ServiceNow is het platform van platforms voor de workflowrevolutie en biedt krachtige end-to-end automatiseringsmogelijkheden waarmee klanten zakelijke beslissingen kunnen stroomlijnen en nieuwe productiviteitsniveaus kunnen bereiken", aldus Josh Kahn, SVP van Creator Workflow Products bij ServiceNow. “Onze klanten vertegenwoordigen bijna 80 procent van de Fortune 500, en de overgrote meerderheid probeert automatisering te stimuleren in een mix van legacy en moderne applicaties. Met Intellibot breiden we de mogelijkheden van ServiceNow uit om klanten te helpen bij het verbinden van systemen, zodat ze eenvoudig workflows kunnen automatiseren en de productiviteit kunnen verhogen. "

ServiceNow heeft onlangs de Now Platform Quebec Release geleverd om ondernemingen te helpen hun digitale transformatie te versnellen door snel te innoveren, flexibeler te zijn en productiever te opereren in een nieuwe werkwereld die door COVID wordt versneld. Intellibot zal deze mogelijkheden aanvullen en ServiceNow's bestaande AI en ML, integraties, low-code ontwikkeling, process mining, procesautomatisering, NLX, chatbot en virtuele agenten uitbreiden.

"We zijn er trots op onze krachten te bundelen met ServiceNow, aangezien het blijft investeren in krachtige end-to-end automatiseringsmogelijkheden om de wereld van werk beter te laten werken voor mensen", aldus Srikanth Vemulapalli, CTO en mede-oprichter van Intellibot. "Onze RPA in combinatie met ServiceNow-workflows zal bedrijven helpen om ongelijksoortige systemen beter met elkaar te verbinden om innovatie te versnellen en te gedijen in een nieuwe wereld van werk."

Uitgebreide footprint in India

Deze overname ondersteunt ServiceNow's bredere toewijding aan de Indiase markt, die een van de snelstgroeiende markten van het bedrijf vertegenwoordigt. Het bedrijf is van plan om tegen het eerste kwartaal van 2022 twee nieuwe datacenterfaciliteiten in India te ontwikkelen. Deze nieuwe datacenters zullen voldoen aan de lokale vereisten voor data-residency, maken deel uit van de geavanceerde architectuur met hoge beschikbaarheid van ServiceNow en zullen de schaalbaarheid van het bedrijf blijven ondersteunen. cloud diensten. India herbergt het op een na grootste onderzoeks- en ontwikkelingscentrum van ServiceNow en is een groeiende talenthub voor de organisatie. ServiceNow is van plan zijn personeelsbestand in het land de komende drie jaar te verdubbelen.

Intellibot werd in 2015 opgericht door CEO Raghu "Alekh" Barli, CTO Srikanth Vemulapalli en COO Kushang Moorthy. ServiceNow verwacht de overname van Intellibot in het tweede kwartaal van 2021 af te ronden. De financiële voorwaarden van de deal zijn niet bekendgemaakt.