Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix

01-03-2021 | door: Witold Kepinski

Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix

TIE Kinetix, speler in business-to-government (B2G) elektronisch factureren, kondigt aan dat de Gemeente Amsterdam haar vierjarig overeenkomst met nog eens drie jaar heeft verlengd. De verlenging betekent dat gedurende de contractperiode nog eens duizenden leveranciers van de gemeente zullen worden aangesloten op het FLOW Partner Automation platform.

"Wij begonnen onze relatie met de gemeente Amsterdam al in 2017, kort voordat alle overheidsinstanties in Nederland wettelijk verplicht werden om elektronische facturen te ontvangen en te verwerken," zegt Jan Sundelin, CEO, TIE Kinetix. "Wij zijn er trots op dat wijde gemeente hebben ondersteund tijdens deze eerste fase van digitalisering, en wij kijken ernaar uit om de komende drie jaar nog meer vooruitgang te boeken."

Elektronisch factureren is vanaf 27 mei 2020 verplicht voor alle leveranciers van de gemeente Amsterdam. Deze verplichting heeft als doel de verwerkingstijd en -kosten verder te verlagen door middel van factuurautomatisering, wat resulteert in meer efficiëntie en een snellere doorlooptijd voor de gemeente en haar leveranciers. Als Nederlands bedrijf met een overvloed aan kennis van e-facturatie in Nederland en een netwerk van meer dan 600 overheidsorganisaties alleen al in de Benelux, is TIE Kinetix een geprefereerde dienstverlener.

Om de overstap naar e-facturatie te vereenvoudigen, biedt TIE Kinetix leveranciers diverse mogelijkheden om aan te sluiten op het FLOW-platform: EDI-2-FLOW, PDF-2-FLOW, en PORTAL-2-FLOW. Afhankelijk van de individuele bedrijfsbehoeften kunnen leveranciers ervoor kiezen om facturen elektronisch, via e-mail (bijvoorbeeld in PDF-formaat) of via een online portaal te verzenden. Daarnaast biedt het bedrijf ook een breed aanbod van diensten en ondersteuning om het aansluiten van leveranciers te stimuleren, waaronder geautomatiseerde aansluitprogramma’s met actieve opvolging. Een bijkomend voordeel voor leveranciers is dat het bedrijf ISO 27001-gecertificeerd is en als officieel “PEPPOL Acces Point” fungeert.

Deze overeenkomst met de gemeente Amsterdam is de eerste van twee toegekende verlengingsperioden van drie jaar. De gemeente heeft de optie om in 2024 een extra verlengingsperiode van drie jaar aan te gaan. 

Terug naar nieuws overzicht