Redactie - 25 februari 2021

Sterke groei markt voor wearable devices voor betalingen

Sterke groei markt voor wearable devices voor betalingen image

De wereldwijde markt voor draagbare betaaldevicies zal naar verwachting in 2026 42,9 miljard dollar bedragen, een stijging met een marktgroei van 27,2% gemiddels over de komende vijf jaar. De veilige en beveiligde betaalmethode die aan de consumenten wordt aangeboden voor hun aankoop van producten of diensten via de geavanceerde geïntegreerde technologie in hun draagbare apparaten, wordt draagbare ofwel wearable betalingen genoemd.

Deze methode biedt verkopers en winkeliers een veiligere en foutloze betaalmethode en wordt daarom door veel winkeliers en organisaties ook wel tap-and-go-betaalmethode genoemd. Bovendien bieden verschillende banken en financiële instellingen draagbare betalingsopties aan om hun klantenbestand over de hele wereld uit te breiden en tegelijkertijd meer gemak te bieden bij het buiten winkelen. Bovendien is de acceptatie van contactloze betalingen en draagbare betalingen de afgelopen jaren wereldwijd toegenomen als gevolg van de toenemende acceptatie van smartphones en het gemak van transacties in vergelijking met de traditionele bankbetaalmethoden.

De groei van de markt wordt toegeschreven aan de stijgende vraag naar Host Card Emulation (HCE) en de toenemende acceptatie van cashless transacties. HCE helpt mobiele of draagbare apparaten om kaartimitatie op NFC-apparaten mogelijk te maken zonder afhankelijk te zijn van de verbinding met een geverifieerd element. Bovendien is de stijgende vraag naar draagbare betaalapparaten te wijten aan hun snelle betaalfunctie, die naar verwachting de marktgroei tijdens de prognoseperiode zal stimuleren.

Er zijn veel e-bankingplatforms die draagbare betaalapparaten gebruiken. Deze e-bankingplatforms hebben tot doel de Near Field Communication (NFC) -technologie te integreren in hun transactieactiviteiten die vlotte betalingen mogelijk maken. Bovendien zorgen de lagere kosten voor het implementeren van NFC-technologie voor een stijgende vraag naar deze technologie. Deze technologie wordt algemeen gebruikt in bedrijven om gegevens van hun apparaten over te dragen naar verschillende contactloze betaalterminals zoals NFC-tags en smartphones.

Op basis van type is de markt onderverdeeld in Fitness Tracker, Betaalpolsbandjes en Smart Watches. Het segment van fitnesstrackers leidt de markt in 2019. Deze fitnesstrackers zullen naar schatting de markt stimuleren dankzij het toenemende gebruik van een breed scala aan fitnessapparaten en een groeiend aantal fitnessliefhebbers over de hele wereld. Verschillende leveranciers zijn begonnen met het combineren van mobiele betalingen in hun fitnesstrackers. Bovendien kiezen klanten in grote lijnen voor fitnesstrackers vanwege hun uitgebreide veiligheidsfunctie die hen beschermt tegen fraude en identiteitsdiefstal tijdens het betalingsproces.

Op basis van technologie is de markt onderverdeeld in streepjescodes, Near Field Communication (NFC), Quick Response (QR) codes, contactloze verkooppuntterminals (POS) en andere. Verwacht wordt dat de categorie contactloze betaalautomaten (POS) tijdens de prognoseperiode een aanzienlijke groei zal laten zien. De integratie van op NFC en IoT gebaseerde functies voor contactloos betalen in draagbare apparaten zal naar verwachting de groei van de categorie contactloze betaalautomaten stimuleren. Verkopers zoals Samsung Electronics en Apple, Inc. hebben hun eigen contactloze POS-terminals geïntroduceerd, waardoor ze deze categorie leiden.

Op basis van toepassing wordt de markt onderverdeeld in detailhandel, transport, festival- en levensevenementen, fitness, gezondheidszorg en andere. De winkelcategorie domineerde de markt in 2019. De groei van deze categorie wordt toegeschreven aan de stijgende vraag naar girale betalingen in lokale winkels, markten en e-commerce. Bovendien streven verschillende retailers over de hele wereld ernaar om klanten bewust te maken van technologie voor contactloos betalen, die hen zal helpen het gebruik van draagbare betaalapparaten in de detailhandel te promoten.

Op basis van regio's is de markt onderverdeeld in Noord-Amerika, Europa, Azië-Pacific en Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en Afrika . DeAsia Pacific zal zich naar verwachting tijdens de prognoseperiode vestigen als de snelst groeiende markt in de regio. De groei van de markt wordt toegeschreven aan het bestaan van een enorme bevolking en een stijgende vraag naar digitale apparaten in de regio. Er zijn een aantal factoren, zoals een gestage groei bij het opbouwen van een geldloze economie en conversie in betalingstechnologie die naar schatting de groei van de markt zal stimuleren. Ook het toenemende aantal nieuwe marktspelers in de markt is een belangrijke trend in de markt.

De belangrijkste strategieën die door de marktdeelnemers worden gevolgd, zijn productlanceringen en partnerschappen. Gebaseerd op de analyse gepresenteerd in de kardinale matrix; Apple, Inc., Google, Inc. en Samsung Electronics Co., Ltd. zijn de voorlopers op de markt voor draagbare betaalapparaten. Bedrijven zoals Barclays, Mastercard, Xiaomi Corporation, Visa, en Nymi zijn enkele van de belangrijkste vernieuwers op de markt.

Het marktonderzoeksrapport omvat de analyse van de belangrijkste stakeholders van de markt. Belangrijke bedrijven die in het rapport worden geprofileerd, zijn Apple, Thales Group SA (Gemalto NV), Google, Mastercard, Samsung Electronics (Samsung Group), Xiaomi Corporation, PayPal, (eBay), Visa,, Nymi en Barclays PLC.