Alliantie helpt marketeers en developers inspelen op privacywijzigingen Apple

20-02-2021 | door: Wouter Hoeffnagel

Alliantie helpt marketeers en developers inspelen op privacywijzigingen Apple

Zes mobiele advertentiebedrijven gaan een partnership aan om marketeers en appdevelopers te helpen in te spelen op de aanstormende privacywijzigingen van techbedrijf Apple. Het gaat hierbij specifiek om de wijze waarop advertenties werken op de iPhone.

Door een beleidswijziging van Apple krijgen gebruikers op korte termijn meer mogelijkheden te beheren of apps hun gegevens mogen gebruiken voor gepersonaliseerde advertenties. De wijzigingen leidden tot kritiek van sommige spelers in de advertentiemarkt. Denk hierbij aan Facebook, die fel ten strijd trekt tegen Apple. Zo plaatste het bedrijf in december in Amerikaanse kranten paginagrote advertenties waarin het claimt dat Apple kleine ondernemers benadeelt met zijn nieuwe beleid. Apple stelt juist de privacy van gebruikers beter te beschermen.

De Post-IDFA Alliance die nu is opgericht helpt marketeers en appdeveopers in te spelen op deze wijzigingen. De alliantie levert tips en best practices waarmee zij kunnen zeker stellen dat mobiele advertenties nog steeds aan relevante consumenten worden getoond, en dat de effectiviteit van deze advertenties meetbaar blijft. Onder meer Fyber, Chartboost, Singular, InMobi en Vungle zijn bij de alliantie betrokken.

Terug naar nieuws overzicht