Witold Kepinski - 19 februari 2021

Funda kiest Salesforce om digitale transformatieproces te versnellen

Funda kiest Salesforce om digitale transformatieproces te versnellen image

Salesforce, speler op het gebied van CRM, kondigt aan dat online vastgoed platform Funda kiest voor Salesforce om haar digitale transformatieproces te versnellen. Het online vastgoed platform wil als datagedreven organisatie een betere ervaring bieden aan consumenten, makelaars en adverteerders.

In 2021 wordt Salesforce geïmplementeerd met hulp van Salesforce implementatiepartners Brightfox en Harvest Digital. Sales- en marketingteams binnen Funda kunnen straks slimmer werken. Door Salesforce Sales Cloud en Service Cloud krijgen zij een 360-graden beeld van hun relaties, waardoor saleskansen beter worden benut en ze hun relatiemanagement naar een hoger niveau kunnen tillen, aldus Salesforce.

De marketing automation tool Pardot helpt teams om op het juiste moment op een persoonlijkere en relevantere manier in contact te komen met makelaars en adverteerders. Met hulp van de app ADvendio (gebouwd en geïntegreerd op het Salesforce-platform) kan Funda tot slot de verkoop en facturatie van online mediaruimte automatiseren, waardoor adverteerders sneller en slimmer advertentieruimte kunnen kopen, zo meldt Salesforce.

Om toekomstige innovaties op het platform te ontwikkelen en testen, gebruikt Funda vanaf komend jaar de testomgeving Sandbox full copy. Dit is belangrijk om ervoor te zorgen dat alle interne processen en systemen ook bij de implementatie van nieuwe innovaties optimaal samenwerken. Daarnaast profiteert Funda van de open API-structuur van Salesforce om verschillende externe systemen te verbinden die naast Salesforce moeten werken. Waar nodig wisselen de verschillende systemen data met elkaar uit. Dankzij Premier Success+ blijft Salesforce Funda doorlopende support bieden om ervoor te zorgen dat Funda het maximale uit hun data blijft halen en hun klanten zo veel mogelijk gemak, snelheid en relevantie kan bieden.