Traditionele verkoopmethodes maken plaats voor digital first

Bart van Eijck, ValueSelling Framework

16-02-2021 | door: Witold Kepinski

Traditionele verkoopmethodes maken plaats voor digital first

Steeds meer traditionele verkoopmethodes maken plaats voor 'digital first', en bij zowel kopers als verkopers zie ik meer en meer 'data-driven decision making'. "Verzet je daar niet tegen, maar omarm deze nieuwe virtuele werkelijkheid”, adviseert Bart van Eijck, die afgelopen september vennoot werd bij ValueSelling Framework.

Het concept van ValueSelling is zo'n dertig jaar oud en volgens Van Eijck 'een beproefde methode'. “Onze trainingen laten de salesmensen in een bedrijf – commercieel directeuren en sales managers, maar ook sales executives en bijvoorbeeld medewerkers in business development teams – 'homogeen' met elkaar praten over mogelijkheden en kansen. Wij geloven dat een bedrijf alleen snel kan opschalen en vlot op nieuwe kansen kan inspringen, als iedereen in een organisatie hetzelfde 'vocabulaire' gebruikt. Gebeurt dat niet, dan ontstaan vooral problemen als een organisatie een snelle groei doormaakt. Dan werkt een verouderde hiërarchische manier van aansturen niet meer."

Lees het hele interview met Bart van Eijck hier.

Terug naar nieuws overzicht