NETGEAR omzet stijgt sterk door toepassingen voor thuiswerkers

Patrick Lo, ceo van NETGEAR

08-02-2021 | door: Witold Kepinski

NETGEAR omzet stijgt sterk door toepassingen voor thuiswerkers

NETGEAR, aanbieder van netwerk- en internetverbonden producten voor consumenten en bedrijven, heeft zijn financiële resultaten voor het vierde kwartaal en het volledige jaar eindigend 31 december 2020 bekend gemaakt. De netto-omzet in het vierde kwartaal van 2020 bedroeg 367,1 miljoen dollar, een stijging van 45,1% ten opzichte van het vergelijkbare kwartaal van vorig jaar. De nettowinst bedroeg bijna 30,1 miljoen dollar.

De netto-omzet voor boekjaar 2020 bedroeg 1,26 miljard dollar, een stijging van 25,7% ten opzichte van vorig jaar. De nettowinst steeg naar 58,3 miljoen dollar

Patrick Lo (foto), ceo van NETGEAR, zegt over de cijfers: “NETGEAR sloot 2020 af met opnieuw een uitstekend kwartaal, met een omzetgroei van 45% en een niet-GAAP operationele marge van 11%. In een jaar zonder weerga verzamelde het NETGEAR-team zich tegen talloze obstakels om voortdurend onze verwachtingen te overtreffen en tegelijkertijd efficiënt te blijven om een sterke operationele hefboom op onze groei te produceren. De grote vraag naar onze producten wordt gevormd door gezinnen die thuis werken en leren - deze gezinnen moeten een oplossing vinden voor een snelle bandbreedte met hoge capaciteit die zich uitstrekt tot in elke hoek van het huis. Dit zorgt voor een snelle groei van een nieuw premiumsegment dat wordt bepaald door een WiFi 6 mesh-systeem met tri-band architectuur. NETGEAR loopt voorop in deze technologie en heeft een indrukwekkend aandeel in dit segment. We gingen door met het toevoegen van nieuwe abonnees, die in het vierde kwartaal met 68.000 waren gestegen tot 437.000 betaalde abonnees, en onze doelstelling voor het jaar ver overtroffen. Als marktleider met een lange staat van dienst zal NETGEAR blijven innoveren om de toonaangevende producten en diensten te leveren waar klanten steeds meer om vragen.”

Lo vervolgt: “We hebben ons sterke momentum in het vierde kwartaal in Connected Home vastgehouden en een groei van meer dan 60% op jaarbasis gerealiseerd in zowel de retail- als de serviceprovider. Aan de kant van het MKB hebben we onze strategie voortgezet om hoogwaardige ProAV- en thuiswerkoplossingen aan te bieden, met toonaangevende WiFi-toegangspunten en plug-and-play-switches. Dit leverde opnieuw een kwart van sterke opeenvolgende groei op, die uitkwam op 16%, en een terugkeer naar jaar-op-jaargroei. We zijn van mening dat NETGEAR op een goed traject zit en we kijken uit naar 2021."

Terug naar nieuws overzicht