Witold Kepinski - 05 februari 2021

Ad Ultima Group en Nederlandse Dynamics partners gaan verder als 9altitudes

Ad Ultima Group en Nederlandse Dynamics partners gaan verder als 9altitudes image

De samenwerking tussen de Nederlandse IT consultancy bedrijven Pylades en Cayentis en het Belgische Ad Ultima Group, bereikt een nieuwe hoogte. In 2019 kondigden het Nederlandse Pylades en het Belgische Ad Ultima Group een nieuwe samenwerking aan, ondersteund door de internationale investeringsmaatschappij Waterland. Om een sterk Microsoft Dynamics 365 front te vormen op de Nederlandse en ruimere Europese markt sloot in 2020 Cayentis zich op zijn beurt aan bij de nieuwe gecombineerde groep. Samen met Waterland is een nieuwe acquisitie binnen de groep aangekondigd. Het Deense bedrijf Optimate, een van de grootste Microsoft Dynamics 365 partners in Denemarken.

De gecombineerde groep gaat verder dan alleen een samenwerking. Deze mijlpaal wordt gemarkeerd door de lancering van een gedeelde identiteit en een volledige rebranding. Vanaf nu positioneert de groep zich als één merk, genaamd 9altitudes. Dit initiatief benadrukt de ambitie om een sterk Microsoft Dynamics 365 front te vormen op de Europese markt. Daarbij laat de gedeelde identiteit de toewijding zien die de vier bedrijven gezamenlijk hebben als het gaat om Digital Business Transformation.

De Deense firma Optimate versterkt het DNA van 9altitudes
Optimate trad op 28 januari 2020 toe tot de nieuwe gecombineerde groep. De Deense partner is opgericht in 2004, heeft 80 mensen in dienst en heeft meer dan 5 locaties in Denemarken. Ze noemen zichzelf een atypisch adviesbureau dat bereid is in te grijpen als andere concurrenten met de witte vlag zwaaien en het opgeven. Van nature zeer klantgerichte en echte uitdagers die sectorkennis en zakelijke focus delen met de rest van de groep.

Deze samenwerking past volgens betrokken partijen binnen de strategie van de groep met specifieke focusgebieden. De 9altitudes-groep staat voor solide branchekennis in Handel & Logistiek, Zakelijke en Technische dienstverlening, Ledenorganisaties, produktie en de import & distributie van kapitaalgoederen. Naast ERP, CRM, IoT & PLM (Product Lifecycle Management) heeft de groep diepgaande kennis van DMS (Document Management Systeem) en Business Analytics.

De filosofie van de gecombineerde groep is om een langdurige partner te zijn. Het type partner dat altijd een stapje verder gaat in het begeleiden van klanten in hun digitale transformatietrajecten. Europese markttrends zoals Professional Services 2.0, Industry 4.0 en de abonnementseconomie worden nauwlettend gevolgd en vertaald in nieuwe digitale innovatie-initiatieven zoals Augmented Reality en Smart Connected Products om klanten naar het volgende niveau te helpen.

Bij 9altitudes is er een duidelijk begrip over hoe technologie een werkelijk verschil kan maken aldus betrokken partijen. Technologie zonder strategie creëert geen enkele impact, terwijl de menselijke factor ervoor zorgt dat het echt gebeurt. 9altitudes combineert dit met een agile manier van werken, herhaalbare businessmodellen en een scherp oog dat blijft leren en groeien. Allemaal in het voordeel van de klant.

Met de komst van Optimate realiseert de gecombineerde groep een omzet van meer dan 65 miljoen euro en verenigt meer dan 400 medewerkers in momenteel 4 landen. Samen tellen de 4 entiteiten voor bijna 90 jaar ervaring.

De opkomst van 9altitudes
De gecombineerde groep volgt de bij Waterland bekende 'Buy and Build' strategie. In de komende maanden wordt de acquisitiestrategie voortgezet en zal het merk worden opgeschaald, belichaamd door alle leden van de groep. Het doel is om te evolueren naar een volledig corporate merk met een omzetdoelstelling van 150 miljoen euro in de komende 2 à 3 jaar.