Redactie - 03 februari 2021

Hoe ook jij profijt kunt hebben van onze Windows Virtual Desktop accreditatie?

Hoe ook jij profijt kunt hebben van onze Windows Virtual Desktop accreditatie? image

Het werd me onlangs letterlijk gevraagd door een van onze partners, een service provider. Hij feliciteerde me toen ik vertelde over onze Windows Virtual Desktop (hierna WVD) accreditatie, die we van Microsoft in ontvangst mochten nemen. Hij vroeg zich daarbij af wat dat voor hem zou betekenen. Ik neem je graag mee in mijn antwoord op die vraag.

Specialist

Om te beginnen, WVD-specialist word je niet zomaar. Daar waar veel erkenningen gebaseerd zijn op de omzet die je draait op een bepaald product of dienst, gaat het bij dit soort accreditaties anders. Om hiervoor in aanmerking te komen dien je behoorlijk wat documentatie aan Microsoft te kunnen overleggen. Daarvoor werkten we nauw samen met onze collega’s in Italië. Samen met hen hebben we de juiste stukken en business cases aan kunnen dragen voor de toetsing. Eenmaal geselecteerd, dan wordt goed gekeken naar de processen die zijn doorlopen, naar bewijs van optimalisatie van de bedrijfsvoering van de klant en de technische certificeringen waarover je beschikt, onder andere die op het gebied van security. Vervolgens worden referenties nagegaan, om te zien hoe wij hen adviseren, ondersteunen en begeleiden bij het uitrollen van, in dit geval, WVD. De verkregen erkenning vanuit Microsoft is een erkenning van onze expertise op dit gebied en verschaft ons toegang en verkorte lijntjes tot hun WVD-experts. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat wij je altijd en uitvoerig kunnen helpen met advies over dit platform en ook over dit platform in combinatie met allerlei andere applicaties die belangrijk zijn voor jouw klanten. We kunnen je helpen te innoveren door samen met jou een stip op de horizon te zetten en je te helpen bij de implementatie van het platform en bij al je WVD-vraagstukken en die van je klanten. Geen IT-uitdaging is ons te gek en onze experts kunnen waar nodig altijd een beroep doen op Insight’s wereldwijde netwerk.

Minder zorgen, meer tijd

Zo ook op het gebied van thuiswerken en het aanbieden van virtuele werkplekken. Het is op dit moment belangrijker dan ooit en ze zijn er in allerlei soorten en maten. Dat is niet altijd duidelijk voor de medewerker die er uiteindelijk op inlogt, maar voor de beheerder van die werkplek zeker wel. En dit is precies zoiets waarbij we je kunnen ontzorgen. Veel van de service providers die wij ondersteunen, beschikken over een eigen services en een datacenter waarmee ze op hun beurt weer hun klanten bedienen. Daar komt vaak een hoop maatwerk bij kijken. Maatwerk waarvan we weten dat het service providers een hoop werk, maar ook een hoop zorgen oplevert. We weten ook dat de tijd die erin gaat zitten, in het onderhouden van infrastructuur, en de kosten die ermee gemoeid zijn veel beter besteed kunnen worden. Bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van de eigen organisatie en het uitbreiden van de dienstverlening, waarmee je meer omzet mee kunt genereren. We weten ook dat het maatwerk wat ooit nodig was, wellicht nu op een veelzijdigere en kosteneffeciëntere manier kan worden aangepakt. Een manier die ook net zo veilig is, misschien zelfs veiliger is dan de huidige oplossing. WVD is een Platform as a Service (PaaS), waarmee je nog steeds maatwerk kunt leveren aan de klant, maar dan vanuit een standaard. Een standaard die voor veel van je klanten zeer waarschijnlijk direct volstaat, maar aan te passen is indien nodig. Het platform biedt zowel jou en je klant al het gemak van de cloud, maar het levert jou veel meer vrijheid op.

Focus op dienstverlening

Dit moet je als muziek in de oren klinken, toch? Je kunt met WVD namelijk heel eenvoudig virtuele werkplekken opzetten en beheren, Windows-desktops en apps in Azure implementeren en schalen en daarbij ook nog eens profiteren van de ingebouwde beveiligings- en compliancefuncties. Het zijn diensten die veel van je klanten ongetwijfeld nu ook al van je vragen, maar het grote voordeel voor jou is dat je hierbij zelf geen onderhoud meer hoeft te plegen aan allerlei hardware. En ja, het klopt, zo’n clouddienst kan men tegenwoordig ook zelf aanschaffen, maar dat doen ze dan wel zonder de kennis waar jij en ik inmiddels over beschikken. Het lijkt heel plug-and-play, maar je kunt er daarna nog alle kanten mee op en dat is waar jij van echte meerwaarde kunt zijn. Want IT-vraagstukken oplossen is voor jou je dagelijkse werk, dit doe je voor meerdere partijen, waardoor je veelzijdiger bent in het aandragen van oplossingen. Jij weet hoe je dit soort platforms kunt optimaliseren voor je klant en hoe je de overige applicaties op het platform kunt integreren. Mocht je assistentie nodig hebben, dan heb je ons als back-up en lossen we het samen op. En omdat jij geen zorgen meer hebt over de hardware, maar wel de garantie voor jou en je klant dat het werkt, hou je meer tijd over voor advies en ondersteuning, voor het daadwerkelijk oplossen van de IT-vraagstukken van je klant. Complexere vraagstukken waar jij en ook wij graag onze tanden in zetten, waar je echt blij van kunt worden. Wij zijn in staat om samen met jou de best passende oplossing te creëren voor elk gewenst scenario. Zo kun jij gaan werken vanuit een basis, is maatwerk nog steeds mogelijk, maar hoef je niet bij nul te beginnen.

Ben je nieuwsgierig geworden naar hoe dit voor jouw organisatie kan uitpakken? Hoe wij je kunnen helpen bij een transformatie naar een meer innovatieve bedrijfsvoering en onderscheidend vermogen? We helpen je graag op weg! Check voor meer informatie onze reference cases NewComm en TWC of deze webinar. Uiteraard ben ik ook bereikbaar voor al je vragen via onderstaande gegevens.

Door: Jurjen Uijttenboogaart (foto), Cloud Transformation Specialist, Insight

Jurjen.Uijttenboogaart@insight.com | t. +31(0)55 5382336 |

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024