Virtuagym helpt sportscholen omzet genereren tijdens de lockdown

21-01-2021 | door: Redactie

Virtuagym helpt sportscholen omzet genereren tijdens de lockdown

Het PRO+ online lidmaatschap biedt wekelijkse content over voeding, fitness en mentaal welzijn, videowork-outs, mediaties en challenges - allemaal direct beschikbaar via de mobiele app van de sportschool. Dit stelt fitnessondernemers in staat de voortdurende lockdown goed door te komen.

Virtuagym, leverancier van technologie voor fitnessondernemers lanceert PRO+: een online lidmaatschap waarmee fitnessondernemers hun leden actief en betrokken kunnen houden. Daardoor kunnen ze omzet blijven genereren nu hun fysieke locaties gesloten zijn. Ze kunnen het klant-en-klare online lidmaatschap gemakkelijk aanbieden via hun mobiele app.

PRO+ biedt een uitgebreid aanbod aan content, waaronder wekelijks nieuws en tips over voeding, fitness en mentaal welzijn, 200+ gebruiksklare work-outs met een virtuele trainer, tweewekelijkse challenges met echte prijzen, meer dan 1000 gelicenseerde trainingsvideo's en bovendien een bibliotheek boordevol mediaties voor een holistische wellnesservaring.

“Nu sportscholen gesloten zijn is het essentieel dat fitnessondernemers digitale technologie verder omarmen om hun leden betrokken te houden en omzet te blijven genereren,” zegt Hugo Braam, CEO van Virtuagym. “Maar het is een grote opgave voor ondernemers om een goed en aantrekkelijk aanbod aan online content te bieden waarvoor mensen willen blijven betalen – het kost ontzettend veel tijd en energie. Daarom hebben we PRO+ ontwikkeld.”

Het app-gebruik onder klanten van Virtuagym is in 2020 aanzienlijk gestegen. Mede doordat fitnessondernemers snel begonnen met digitaliseren om vlot in het ‘nieuw normaal’ mee te kunnen. Uit het Corona Impact Onderzoek van Virtuagym dat onder 6000 Europese clubs is gehouden, is gebleken dat sinds het uitbreken van de pandemie het aantal fitnessappgebruikers met maar liefst 340% is gestegen, terwijl er 100% meer trainingsplannen werden aangemaakt. Bovendien constateerde Virtuagym tussen januari en oktober vorig jaar een groei van wel 175% in groepslessen: daaruit blijkt de behoefte naar sociaal contact tijdens het trainen, zowel op locatie als online.

“Ik zie dat veel clubs ervoor kiezen om hun online content gratis aan te bieden, vaak naar voorbeeld van grote ketens die hetzelfde doen. Volgens mij is dit een denkfout. Zelfstandige clubs kunnen veelal rekenen op een hoge mate van klantloyaliteit - daar moeten ze denk ik op inzetten. Bel je leden één voor één op en vraag ze om je te blijven steunen met hun bijdrage, hun reguliere of een kleinere, voor jouw online diensten. We hebben bij onze klanten gezien dat dit heel goed werkt. Wees niet bang om te vragen om hulp, zeker als je een mooie tegenprestatie biedt in de vorm van rijke online content!”

PRO+ is nu wereldwijd beschikbaar voor sportscholen en studio’s.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

app, sport