Witold Kepinski - 17 januari 2021

PriceHubble breidt uit naar Nederland en start samenwerking met Yellowtail

PriceHubble breidt uit naar Nederland en start samenwerking met Yellowtail image

Het PropTech-bedrijf PriceHubble zet zijn internationale uitbreiding voort en opent een nieuwe locatie in Nederland. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf, dat sinds 1 januari 2021 opereert onder de naam PriceHubble Netherlands B.V., staat onder leiding van algemeen directeur Thomas Berghaus (foto). De opening is tegelijkertijd ook de start van een samenwerking met Yellowtail, onderdeel van het Conclusion ecosysteem en een van de toonaangevende aanbieders van digitale softwareoplossingen voor de financiële sector in Nederland.

Thomas Berghaus, algemeen directeur PriceHubble Netherlands, legt uit: “De vastgoedmarkt in Nederland groeit al jaren en de sterke instroom zal dit effect verder versterken, vooral op het gebied van woningontwikkeling. Dit maakt het tot een van de meest aantrekkelijke locaties in Europa voor investeerders. Door meer transparantie te creëren, helpen we spelers in de hele waardeketen van de vastgoedmarkt om de markt aan te boren en in de toekomst succesvol te zijn."

In Nederland heeft PriceHubble in Yellowtail een sterke partner gevonden. Yellowtail ontwerpt, bouwt en beheert digitale en datagedreven software- oplossingen voor financiële dienstverleners. Samen met PriceHubble kunnen in de toekomst nieuwe oplossingen worden geboden, die naast financieel overzicht en advies ook digitale vastgoedtaxaties en andere relevante woningdata integreren. Een adviseur integreert hierbij financieel advies met relevante woninginformatie voor zijn klant.

De digitale oplossing voor vastgoedwaardering van PriceHubble bepaalt de, statistisch gezien, meest waarschijnlijke markt- en huurprijs van een huis of appartement op basis van het PriceHubble-model. Door gebruik van machine learning en artificial intelligence kan een veelvoud aan verschillende vastgoedgegevens geanalyseerd worden. Deze gegevens worden vervolgens omgezet in algoritmen. Zo worden altijd de actuele en meest nauwkeurig geschatte waarden bepaald en op een aantrekkelijke manier gedeeld met de klant.

"Met deze samenwerking zullen we het sterke netwerk van partners en klanten van Yellowtail in de toekomst nieuwe kansen bieden op het gebied van klantenwerving, consultancy en langdurige klantenservice", zegt Berghaus.

“Bij Yellowtail werken we aan slimme digitale en datagedreven oplossingen voor de financiële sector. Wij geloven dat het hypotheekproces voor consumenten onderdeel uitmaakt van een veel grotere klantreis, namelijk het vinden en kopen van een huis. Door met PriceHubble samen te werken zijn we in staat om innovatieve bedieningsconcepten te realiseren waarbij de zoektocht naar een nieuwe woning en hypotheekadvies naadloos worden geïntegreerd. Deze unieke integratie is gebaseerd op datagedreven digitale oplossingen en hebben al succes geboekt in het buitenland. We zijn dan ook trots dat wij PriceHubble als partner kunnen helpen de Nederlandse markt te betreden.” Matthijs Mons, Managing Director Yellowtail.

Berghaus studeerde International Economics in Göttingen en voltooide zijn MBA aan Imperial College in Londen. Hij is sinds 2012 werkzaam in de vastgoedfinancieringssector, waaronder vijf jaar als Senior Product Manager bij Interhyp in Duitsland, waar hij grote samenwerkingsverbanden met onder meer banken en verzekeringsmaatschappijen ondersteunde. Daarna werkte hij eerst bij apoBank en tot voorkort bij DSL Bank (Deutsche Bank Group), waar hij verantwoordelijk was voor digitalisering in vastgoedfinanciering. "Met Thomas Berghaus hebben we iemand gevonden voor onze nieuwe entiteit die, naast zijn jarenlange ervaring op het gebied van financiën en hypotheken, ook een uitstekend netwerk in de sector met zich meebrengt", zegt Julien Schillewaert, CEO van PriceHubble AG.

Dit jaar viert PriceHubble zijn 5e verjaardag. Met de opening van de nieuwe locatie is het bedrijf al vertegenwoordigd op zes locaties wereldwijd met kantoren in Zürich, Parijs, Berlijn, Wenen, Amsterdam en Tokio. "Met de markttoetreding in de Benelux-landen zetten we onze internationale expansie voort en versterken we onze leidende marktpositie in Europa", zegt Schillewaert. De eerste stap is met name te focussen op Nederland en België.