Witold Kepinski - 28 december 2020

VMware Skyline voor proactieve intelligentie en beter cloud beheer in trek

VMware Skyline voor proactieve intelligentie en beter cloud beheer in trek image

VMware CEO Pat Gelsinger en Dell CEO Michael Dell introduceerden VMware Skyline voor het eerst op het podium tijdens VMworld 2017. Sinds de lancering van Skyline begin 2018 is het een van VMware's grootste cloudservices geworden, heeft het belangrijke zakelijke mijlpalen bereikt en heeft het een uitzonderlijke groei gekend in zijn wereldwijde klantenbestand. Tijdens de pandemie heeft Skyline duizenden klanten en partners in staat gesteld proactieve, prescriptieve en voorspellende aanbevelingen te doen om de stabiliteit, betrouwbaarheid, veiligheid en algehele prestaties van de omgeving te verbeteren. Dit schrijft Susan Scheer Aoki, VP / GM Skyline Proactive Intelligence SaaS bij VMware, in een blog.

Enkele opmerkelijke mijlpalen van VMware Skyline zijn:

Het aantal nieuwe klanten dat VMware Skyline gebruikt, is sinds 2018 met meer dan 500% gegroeid.

Meer dan 120% meer problemen werden proactief geïdentificeerd in 2020 vs. 2019.

Problemen die proactief op objectniveau werden verholpen, groeiden met meer dan 140% op jaarbasis tot 34 miljoen.

Meer dan 90.000 klanturen bespaard op het uploaden van logboeken voor ondersteuning bereikt in 2020.

Technologie-innovatie

Onder Gelsinger's mantra "Innovate Everything" ontwikkelt VMware geavanceerde technologieën die problemen voorkomen door gebruik te maken van het beste op het gebied van data-analyse, AI en ML. Als een probleem niet kan worden voorkomen, kunnen klanten self-service problemen oplossen of snel verbinding maken en de oorzaak achterhalen met VMware Support.

Op VMworld 2020 kondigde VMware een nieuwe integratie aan met Skyline en VMware vRealize Operations Cloud. Deze unieke integratie biedt klanten een geïntegreerde beheer- en ondersteuningservaring die proactieve intelligentie, contextuele probleemoplossing, geautomatiseerde oplossingen en een snellere ondersteuningstijd tot oplossing biedt. Door teams over te schakelen van een reactieve, brandbestrijdingsmodus naar een proactief, zelfrijdend model, maakt Skyline klanten tijd vrij om zich te concentreren op meer strategische bedrijfsinitiatieven en innovatie.

Skyline is zonder extra kosten beschikbaar voor klanten met VMware Production Support, Premier Support, Success 360 en vRealize Cloud Universal en kan snel worden ingeschakeld in minder dan 30 minuten. Skyline ondersteunt proactief VMware Cloud Foundation, VMware vSphere, VMware vSAN, VMware NSX, VMware vRealize Operations en VMware Horizon.

Succes van de klant

Rackspace Technology, de wereldwijde expert in multi-cloudoplossingen, was de eerste strategische partner die Skyline implementeerde in zijn door VMware aangedreven cloudservices en interne IT. Rackspace gebruikt Skyline om proactief nieuwe problemen te identificeren waarvan ze niet op de hoogte waren en corrigerende maatregelen aan te bevelen, zoals upgrades die nodig zijn om Spectre Meltdown-kwetsbaarheden, opslagpading en verkeerd geconfigureerde hypervisors te voorkomen.

Volgens Richard Harris, virtualisatie-engineer bij Rackspace, “hebben we een positieve directe impact gezien van het gebruik van Skyline. We gingen van het reageren op ongeziene problemen die een negatieve invloed konden hebben op onze klanten, naar het kunnen voorblijven en aanpakken van potentiële problemen die tot ongeplande downtime hadden kunnen leiden. Het resultaat is dat we in staat zijn om een betere algehele klantervaring te bieden, ondersteuningsgesprekken te verminderen en dat onze klanten gewoon door kunnen gaan. "

SAP, de marktleider op het gebied van bedrijfsapplicatiesoftware, gebruikt Skyline in meerdere SAP-organisaties om tal van potentiële problemen te identificeren, waaronder beveiligingsproblemen en configuratieproblemen, en om ze te begeleiden bij het oplossen ervan. SAP is een van Skyline's grootste implementaties, met duizenden hosts die verbonden zijn met Skyline en meerdere organisaties die gebruikmaken van de inzichten over de hele wereld.

"Skyline maakt ons tijd vrij om ons te wijden aan meer strategische projecten met een hogere waarde die onze bedrijfsinitiatieven ondersteunen", zegt Thomas Thimm, IT Technical Principal Consultant bij SAP.

Sky Group, Europa's toonaangevende direct-to-consumer media- en entertainmentbedrijf, was de eerste Europese klant die vanaf 2018 Skyline gebruikte. Ze gebruiken Skyline om hen te waarschuwen voor mogelijke risico's in hun productieomgeving, die is gebouwd op vSphere, vSAN en NSX. Sky heeft, samen met vele Skyline-klanten, waardevolle feedback gegeven die VMware gebruikt om Skyline te verbeteren en de functionaliteit uit te breiden. Skyline heeft Sky geholpen om omgevingen voor eindgebruikers snel in te zetten bij hun klanten tijdens de COVID-19-pandemie.

“We gebruiken Skyline om onze implementaties te controleren voordat we ze live naar onze eindklanten sturen. Het helpt ervoor te zorgen dat de infrastructuur actueel, veiliger en correct geconfigureerd is voordat we deze in productie nemen ”, aldus James Cruickshank, oplossingsarchitect bij Sky Group.