Descartes neemt last mile-expert ShipTrack over

20-11-2020 | door: Redactie

Descartes neemt last mile-expert ShipTrack over

Descartes, speler op het gebied van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek, neemt ShipTrack voor 25 miljoen dollar over, leverancier in final mile-oplossingen voor de e-commercesector.

Het Canadese ShipTrack biedt cloudgebaseerd mobiel resource management aan, evenals oplossingen voor het tracken van verzendingen. De oplossingen automatiseren verzendingen, geven updates over de verzendstatus en de verwachte aankomsttijd en minimaliseren papieren processen. Het schaalbare platform van ShipTrack is door de focus op efficiënte last mile-levering vooral geschikt voor leveringen aan huis en perceel- en medische koerierdiensten.

Verwachtingen managen met realtime inzicht
“De uitdaging voor huidige last mile-vervoerders zit hem in de omgang met toenemende pakketvolumes én de stijgende verwachtingen van consumenten wat betreft leveringskeuze en realtime statusupdates”, zegt Shawn Winter, medeoprichter van ShipTrack en nu vice president mobility solutions bij Descartes. “Ons platform helpt last mile-vervoerders met dit vraagstuk door krachtige workflows voor alle leveringsprocessen te bieden en realtime informatie aan consumenten te tonen. Door onze krachten te bundelen, zijn we in staat om een totaaloplossing te creëren die onze geavanceerde last mile-oplossingen combineert met de routeoptimalisatie en reserveringsmogelijkheden van Descartes.”

“Consumenten winkelen steeds vaker online, waardoor het aantal online aankopen blijft stijgen", aldus Edward J. Ryan, CEO van Descartes. “Descartes blijft op haar beurt investeren in e-commerce-oplossingen zodat alle klanten, groot en klein, efficiënt bestellingen kunnen verwerken en leveren. ShipTrack sluit naadloos aan bij deze strategie en vult, in combinatie met onze geavanceerde oplossingen voor routing, mobiele applicaties en telematica, een gat in de markt. We kijken ernaar uit om samen te werken met de klanten, partners en het team van ShipTrack om last mile-vervoerders te laten profiteren van deze marktdynamiek.”

Terug naar nieuws overzicht