Witold Kepinski - 23 oktober 2020

IFS ziet service licentie boekingen toenemen

IFS, wereldwijd leverancier van bedrijfsapplicaties, publiceert zijn financiële resultaten van de eerste drie kwartalen van 2020 – van januari tot en met september. De financiële highlights tonen een sterk bedrijf dat blijft groeien op het gebied van cloud- en servicemanagementsoftware.

Financiële en operationele highlights eerste drie kwartalen 2020:

Netto-omzet was 544 miljoen dollar, een stijging van 12 procent ten opzichte van de eerste drie kwartalen van 2019

De inkomsten op het vlak van servicemanagementlicenties stegen met 86 procent ten opzichte van vorig jaar

De terugkerende inkomsten stegen met 41 procent ten opzichte van vorig jaar

De cloudinkomsten stegen met 59 procent ten opzichte van vorig jaar

In het derde kwartaal bleef de focus op sectoren van IFS zijn vruchten afwerpen. De afdeling aerospace and defense (A&D) verwelkomde niet alleen luchtvaartuigfabrikant De Havilland Canada, maar werkt ook aan de grootste overeenkomst in de geschiedenis van het bedrijf met een van de grootste merken uit de sector. Op het vlak van constructie en engineering kondigde IFS de overeenkomst aan met de Franse ingenieursgroep Ginger Group. De overeenkomst omvat de groepsbrede implementatie van IFS-bedrijfsapplicaties, ter ondersteuning van 2.000 medewerkers op 28 locaties

Naar verwachting leiden de investeringen van het bedrijf in de verbetering van zijn servicemanagementtechnologie aan het eind van het jaar tot een groei van meer dan 100 procent jaar-op-jaar in servicesoftware-inkomsten. De ontwikkeling van IFS tot de wereldwijd meest gekozen leverancier van serviceoplossingen wordt onderstreept door een serie recente customer wins en de introductie van nieuwe softwaremogelijkheden in zijn customer engagement-aanbod.

Darren Roos, Chief Executive Officer van IFS: “Of een bedrijf nu medische apparatuur produceert, een groot nutsbedrijf is of een complexe infrastructuur beheert, in de ogen van de klant wordt hun succes bepaald op het moment dat het allemaal samenkomt: bij de service. Organisaties veranderen hun business op basis van die serviceverwachting en IFS bevindt zich in een unieke positie om hierop in te spelen. Ons klantportfolio groeit: we helpen steeds meer bedrijven te groeien, waarde te creëren en de kwaliteit van hun dienstverlening te verhogen. IFS is de enige leverancier die kan voorzien in een geïntegreerde oplossing voor het volledige bedrijfsproces van de klant.”

Constance Minc, Chief Financial Officer van IFS, voegt toe: “Nu onze terugkerende omzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met meer dan 40 procent is toegenomen, en de omzet uit de cloud is gegroeid met bijna 60 procent, zien we grote vooruitgang in het creëren van voorspelbaardere en duurzamere inkomstenstromen. Ondanks het huidige instabiele economische klimaat. Dit beeld wordt verder versterkt door een indrukwekkende groei van 23 procent in wereldwijde software-inkomsten en een opvallende groei in servicemanagement en de regio Amerika.”