Hoe kan je zelf de back-up van CRM-data verzorgen?

09-10-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

Hoe kan je zelf de back-up van CRM-data verzorgen?
(29-10-2020)

Veel bedrijven hebben applicaties draaien binnen Salesforce. Per 31 juli 2020 is Salesforce echter gestopt met haar standaard Back-up & Recovery mogelijkheden. Dit was voorheen een kostbare service waarin men EUR 10.000 per case uitgeeft om de data te herstellen. Vaak brengt dit ook een lange doorlooptijd met zich mee van zo’n 6 tot 8 weken. Saleforce heeft aangegeven dat deze service niet voldoet aan het niveau van dienstverlening die ze willen bieden. Salesforce adviseert haar gebruikers om zelf de back-up van de CRM-data te gaan verzorgen. SoftwareONE kan jou daarbij helpen.

  • Met technologie van Commvault is het mogelijk om een algehele Back-up & Recovery van Salesforce-data, op een efficiënte manier te bewerkstelligen. Soms als add-on op jou bestaande oplossing of als manage dienstverlening met BackupSimple.
  • Een andere aanbieder van een zeer makkelijk en snel te implementeren oplossing is Veritas. De meest waardevolle data wordt veilig gesteld met hun Software-as-a-Service (SAAS) back-up oplossing. Hiermee kan je naast Salesforce data ook Office 365 data, Dynamics 365 data en G Suite data in enkele minuten veilig stellen.

Donderdag 29 oktober geven Solution Specialisten Sebastiaan van de Kroft en Läslo Brouwer een tweetal webinars waarbij zij hier verder op in gaan. Om 10.00 uur gaan zij in op de oplossing van Commvault. En om 13.00 uur bespreken zij de oplossing van Veritas.

Salesforce is per 31 juli 2020 gestopt met Back-up & Recovery

Wanneer: donderdag 29 oktober 2020

Meld je hier aan voor Commvault - 10.00 uur !

Meld je hier aan voor Veritas - 13.00 uur !

Terug naar nieuws overzicht

Tags

back-up, CRM