SAP koopt Omnichannel Customer Engagement specialist Emarsys

Christian Klein, CEO SAP

03-10-2020 | door: Witold Kepinski

SAP koopt Omnichannel Customer Engagement specialist Emarsys

SAP heeft een overeenkomst gesloten om Emarsys over te nemen, een omnichannel-aanbieder van platformen voor klantbetrokkenheid. Het overnamebedrag is niet bekend gemaakt.

Emarsys stelt bedrijven in staat om effectiever en persoonlijker met hun klanten om te gaan aldus SAP “Door het Emarsys-platform voor klantbetrokkenheid toe te voegen aan onze SAP S / 4HANA- en Experience Management-technologie van SAP en Qualtrics, ontstaan nieuwe mogelijkheden voor onze klanten die uniek zijn in de markt”, aldus Christian Klein (foto), CEO van SAP.

Emarsys is in Wenen opgericht door Josef Ahorner, voorzitter van de Raad van Commissarissen, Hagai Hartman en Daniel Harari Tegenwoordig heeft Emarsys meer dan 1.500 klanten over de hele wereld en meer dan 800 werknemers in 13 kantoren, waaronder Londen, Berlijn, Sydney en Boedapest, en een Amerikaans hoofdkantoor in Indianapolis.

De activiteiten van het bedrijf worden onderdeel van de business unit SAP Customer Experience. De transactie zal naar verwachting in het vierde kwartaal van 2020 worden afgerond,

Terug naar nieuws overzicht