Witold Kepinski - 28 september 2020

Stripe sluit wereldwijde commerce partnership met Salesforce

Stripe sluit wereldwijde commerce partnership met Salesforce image

Stripe heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met Salesforce. Hiermee treedt deze CRM-gigant toe tot een groep ondernemingen die een beroep doen op Stripe voor aanpasbare en schaalbare betalingsoplossingen. Stripe rekent inmiddels 40 bedrijven die jaarlijks meer dan 1 miljard dollar verwerken tot zijn klanten. 

De gebeurtenissen in 2020 hebben de transitie naar een online economie flink versneld. Stripe hielp Zoom Video Communications bijvoorbeeld om de schaalbaarheid van zijn diensten naar een hoger plan te brengen. Ook optimaliseerde Stripe de wereldwijde facturatiemogelijkheden voor Slack. Nu helpt Stripe Salesforce om diens zakelijke klanten in staat te stellen om zich sneller aan te passen aan de groeiende populariteit van internetbetalingen.

De wereldwijde e-commerce uitgaven zijn volgens Salesforce het afgelopen jaar met maar liefst 71% gestegen. Om bedrijven te helpen om zich aan te passen aan een economie die razendsnel digitaliseert, is Salesforce een unieke samenwerking met Stripe aangegaan. Deze samenwerking maakt onderdeel uit van de introductie van Digital 360. Dit platform verenigt oplossingen voor het creëren van marketing-, commerce- en digitale productervaringen die de digitale transformatie van bedrijven bevorderen.

Salesforce Commerce Cloud maakt deel uit van dit nieuwe platform. Deze oplossing is ontwikkeld om naadloze e-commerce-ervaringen naar alle kanalen te brengen: mobiele apparaten, sociale netwerken, websites en fysieke winkels. Commerce Cloud biedt ondersteuning voor de plug-in Commerce Cloud Payments van Stripe, zodat bedrijven snel e-commerce-ervaringen met ingebouwde betalingsmogelijkheden kunnen introduceren. Commerce Cloud Payments helpt deze organisaties aan een kortere time-to-market en hogere conversie met soepele betaalervaringen en ingebouwde bescherming tegen fraude aldus de twee partners.