Wouter Hoeffnagel - 18 september 2020

Tijmen Willems benoemd tot Country Manager Benelux bij Criteo

Tijmen Willems benoemd tot Country Manager Benelux bij Criteo image

Advertentieplatform Criteo benoemt de 39-jarige Tijmen Willems (foto) tot Country Manager Benelux. In zijn nieuwe rol is Tijmen eindverantwoordelijk voor de uitrol van nieuwe oplossingen en ontwikkelingen, het aangaan en uitbreiden van partnerships, en het vergroten van de merkzichtbaarheid.

Willems is ruim negen jaar in dienst bij Criteo en was eerder werkzaam als Head of Account Strategy Benelux. Hij is dan ook goed bekend met de dienstverlening van Criteo en de behoeftes van haar klanten. In zijn nieuwe rol blijft hij vooral naar zijn klanten luisteren. “De focus op de klanten, hun behoeften en de vraag hoe we succesvoller kunnen samenwerken, zijn altijd mijn prioriteiten geweest bij Criteo. Nu kan ik op dit gebied nóg meer voor hen betekenen”, zegt Willems.

Transformatiefase

Daarnaast wordt het zijn prioriteit om de dienstverlening van Criteo beter op de kaart te zetten. “De markt kent ons voornamelijk als retargeting-expert. Maar we doen zoveel meer. We bevinden ons in een transformatiefase. Wij ontwikkelen ons richting een volwaardig Demand Side Platform en bieden een breed scala aan advertentie-oplossingen die marketingdoelen in elk stadium van de customer journey ondersteunen. Ons merkbeeld moet dus veranderen.”

Tenslotte wil Willems de big data in bezit van Criteo ontsluiten voor klanten in het kader van kennisdeling. “We zitten op enorme berg van relevante data. Ik wil dat onze klanten hier optimaal van kunnen profiteren, bijvoorbeeld door meer kennissessies en webinars op te zetten.” Een van de ontwikkelingen die hij in de markt signaleert is de verschuiving van productgerichte naar mensgerichte merkcampagnes. Maar dit betekent niet dat campagnes puur op emotie moeten focussen. “Data-analyse helpt onze klanten de juiste boodschap op het juiste moment te tonen.”