Redactie - 23 september 2020

HubSpot tweakt Sales Hub Enterprise voor CRM toepassingen

HubSpot tweakt Sales Hub Enterprise voor CRM toepassingen image

Sales Hub Enterprise, een sales-CRM toepassing van het groeiplatform HubSpot, is aanzienlijk verbeterd, waardoor de zakelijke software nu kracht en gebruiksgemak bundelt zo beweert HunSpot. Het bedrijf wil verkoopleiders met een CRM meer controle en flexibiliteit bieden en daarom heeft het aangepaste objecten en geavanceerde salesrapportage en machtigingen toegevoegd. Dankzij verbeterde functies voor verkoopbetrokkenheid en CPQ (configuratie-prijzen-offertes) kunnen teams nu meer dan ooit gemakkelijk in contact komen met potentiële klanten en snel deals sluiten zo meldt HubSpot.

De omgang van verkoopmedewerkers met CRM's is vaak problematisch. Onderzoek door HubSpot wijst uit dat 76% van alle verkoopleiders van mening is dat het team maar een klein deel van de functies van hun CRM gebruikt. 50% van hen zegt dat hun CRM "lastig te gebruiken" is.

Wanneer een sales-CRM niet gebruiksvriendelijk is, is dat niet enkel een probleem voor verkopers. Het doet ook af aan het vermogen van het bedrijf om sterke relaties op te bouwen met klanten. Verkoopleiders besteden meer tijd aan het verzamelen van updates van hun teams dan aan de communicatie met waardevolle potentiële klanten. In plaats van klantgegevens te analyseren maken zij zich zorgen over de juistheid van de contactgegevens waarover zij beschikken. En in plaats van trainingen te organiseren zitten ze vast in meetings met marketeers om hun doelstellingen opnieuw op één lijn te brengen. Deze knelpunten vormen de verborgen kosten als u een CRM gebruikt dat meer kracht dan gebruiksgemak biedt. En verkopers betalen deze kosten telkens als ze een rapport moeten controleren, handmatig gegevens moeten bijwerken, of hun sales operations-team moeten vragen een nieuw veld aan het systeem toe te voegen. Het resultaat: verloren tijd, gemiste doelen, en teams die de moed allang verloren hebben. Met Sales Hub Enterprise staan verkoopleiders niet langer voor de keuze. Kracht en gebruiksgemak komen nu samen in een sales-CRM frontend gemaakt voor gewone gebruikers, een zakelijke backend, en een gecentraliseerde bron van geverifieerde klantgegevens, zo meldt HubSpot.

"De CRM's die vandaag gangbaar zijn, zijn bij iedereen bekend, maar niet geliefd", zegt Tjitse Plantenga, General Manager Benelux bij HubSpot. "Ze zijn gekocht, maar inspireren geen enthousiasme. Ze zijn krachtig, maar niet gebruiksvriendelijk. Te veel verkoopleiders moeten momenteel genoegen nemen met deze zware systemen die meer werk creëren in plaats van meer winst. Sales Hub Enterprise is anders. Het programma biedt het gebruiksgemak waar HubSpot om bekend staat, en is tegelijk erg krachtig door de nieuwe functies die we nu hebben toegevoegd. Dit is de nieuwe norm voor zakelijke software, en ik ben er trots op dat we met HubSpot de leiding kunnen nemen. Verkoopleiders verdienen een zakelijke CRM die door hun teams met plezier wordt gebruikt. Met de vernieuwde Sales Hub Enterprise zorgen wij daarvoor."

Sales Hub Enterprise: de sales-CRM die zorgt voor minder ergernis
Met de nieuwe functies die vandaag worden aangekondigd, biedt Sales Hub Enterprise nu het volgende: 

Een zakelijke CRM die verkoopleiders de flexibiliteit en controle geeft die ze nodig hebben om hun volledige verkoopactiviteiten in HubSpot te ontwerpen. Met aangepaste objecten kunnen gebruikers gegevenscategorieën maken en opslaan die uniek zijn voor hun bedrijf. Met geavanceerde machtigingen kunnen ze bepalen welke teams toegang krijgen tot bepaalde gegevens. En de gestroomlijnde salesrapportage zorgt ervoor dat aangepaste rapporten kunnen worden gemaakt met details zoals wijzigingsgeschiedenis, verkoopactiviteiten en het resultaat van deals. Samen bieden deze nieuwe functies verkoopleiders een volledig inzicht in de gezondheid van hun bedrijf, van een algemeen overzicht tot het kleinste detail.

Dankzij tools voor verkoopbetrokkenheid kunnen verkopers gemakkelijk in contact komen met potentiële klanten, ongeacht het tijdstip, de locatie of het gebruikte apparaat. Met de bijgewerkte functionaliteit voor sequenties kunnen gebruikers contactpersonen bulksgewijs registreren, handmatig LinkedIn Sales Navigator-taken toevoegen en de verzending van e-mails onderbreken. Op het nieuwe scherm 'Vandaag' in HubSpot kunt u elke dag uw taken zonder moeite beheren en rangschikken op prioriteit. Deze verbeteringen zijn beschikbaar voor iOS en Android, samen met betrokkenheidstools zoals sjablonen, live chat en een-op-een-video. Zo kunnen verkopers hun verkoopmethode aanpassen aan de manier waarop potentiële klanten willen kopen.

Met gekoppelde CPQ-tools kunnen verkoopteams offertes naadloos omzetten in afgesloten deals. Gebruik aangepaste offertesjablonen om gemakkelijk fraaie verkoopdocumenten te maken. Pas belangrijke details van de offerte aan met de verbeterde editor. Implementeer de nieuwe integraties voor NetSuite, QuickBooks Online, Xero en Nubox, zodat u uw favoriete boekhoudsoftware direct vanuit HubSpot kunt gebruiken om facturen te genereren, belastingcodes te koppelen en valuta's te synchroniseren. Met deze toevoegingen kunnen bedrijven en potentiële klanten probleemloos deals afsluiten, terwijl verkopers profiteren van een positieve start van hun relatie met een nieuwe klant.

Sales Hub Enterprise biedt volgens HubSpot transparante prijzen die gebruikers meteen inzicht geven in de totale kostprijs. Verkoopmanagers kunnen een onbeperkt aantal teamleden gratis toegang geven tot de CRM. Als ze extra verkopers willen toevoegen, betalen ze een vaste maandelijkse prijs om toegang te krijgen tot alle functies van Sales Hub Enterprise. Klanten die kiezen voor Sales Hub Enterprise, kunnen erop rekenen dat ze snel waarde krijgen, dankzij de ondersteuning van het netwerk van advanced implementation-partners van HubSpot en een ruime keuze aan aanvullende apps.

De nieuwe functionaliteit is aangekondigd, is een aanvulling op de favoriete tools van klanten die eerder al beschikbaar waren in Sales Hub Enterprise, zoals ABM-tools, voorspellende leadscoring, draaiboeken en nog veel meer. Elk van deze functies is door HubSpot zelf ontwikkeld, met gebruiksgemak als eerste prioriteit. Verkopers kunnen ze dus probleemloos gebruiken, zodat ze minder tijd bezig zijn met softwarebeheer en meer tijd hebben om hun klanten een fantastische ervaring te bieden. En dit is een belangrijke troef in de huidige markt.

Gecentraliseerd registratiesysteem
75% van alle verkoopleiders meldt dat hun potentiële en bestaande klanten hogere verwachtingen hebben dan ooit. Slechts 34% is er daarbij "echt gerust" op dat hun software potentiële klanten de gewenste aankoopervaring biedt aldus een onderzoek van HubSpot.

Sales Hub Enterprise voorziet bedrijven van een gecentraliseerd registratiesysteem, waardoor zij gebruik kunnen maken van een enkele authentieke bron van klantgegevens en gemakkelijker een contextgebonden, gepersonaliseerde ervaring kunnen bieden aan elke potentiële klant. Tjitse Plantenga: “Door Sales Hub Enterprise te gebruiken samen met de andere Hubs (MS Hub, Marketing Hub en Service Hub) op het verbonden platform van HubSpot weet u zeker dat u tevreden klanten hebt bij elk contactmoment.”

Steeds meer bedrijven zoals Motley Fool, LegalZoom, Soundcloud en WeightWatchers en in Nederland onder meer Betty Blocks, Euronext Corporate Services en Pyramid Analytics nemen geen genoegen meer met software vol knelpunten, en kiezen voor Sales Hub Enterprise als hun sales-CRM.

Fujitsu BW DIL vierkant week 9 tm 12-2024 Schneider Electric BN BW start week 27 tm week 29
Schneider Electric BN start week 27 tm week 29