Wouter Hoeffnagel - 09 september 2020

Investeerders steken 90 miljoen in Mollie

Payment service provider Mollie maakt bekend 90 miljoen euro te hebben opgehaald in een Series B-financieringsronde. Het totale bedrag dat Mollie heeft opgehaald bij investeerders stijgt hierdoor tot 115 miljoen euro. De ronde werd geleid door TCV, één van de grootste investeringsfondsen in technologie. Mollie gaat de financiering gebruiken om de internationale groei te versnellen en in Product & Engineering te investeren. Het bedrijf wil zo zijn visie verwezenlijken: de meest geliefde payment service provider (PSP) in Europa worden.

Mollie is opgericht in 2004 en één van de grootste PSP’s in Europa. Het bedrijf bedient nu bijna 100.000 klanten. De verwachting is dat het bedrijf dit jaar ruim tien miljard euro aan betalingsvolume verwerkt en dit jaar-op-jaar gaat verdubbelen. Alleen al in Duitsland namen de verwerkte volumes het laatste jaar toe met duizend procent. Klanten van Mollie zijn onder meer Wickey, TOMS en UNICEF.

Groei helpen realiseren

Adriaan Mol, oprichter van Mollie: “Het portfolio van TCV omvat veel bekende namen: Netflix, Facebook, Spotify en Revolut – om er maar een paar te noemen. Deze financiering is een enorme bevestiging voor ons bedrijf, onze technologie en onze inspanningen om de beste betaaloplossingen te bieden die waarde toevoegen en bedrijven helpen te groeien. Andere betaalproviders richten zich puur op prijs en volume. Maar middelgrote bedrijven komen erachter dat de relatie met hun PSP om meer draait dan alleen transacties. Ze hebben een partner nodig die hen helpt te groeien en hun bedrijf helpt te optimaliseren – een aanpak die ook door TCV wordt gezien als een die waarde oplevert voor de lange termijn.”

“Het is een moeilijke tijd voor bedrijven in heel Europa, maar het is tegelijkertijd ook een uitnodiging om het meeste uit technologie te halen,” vervolgt Mol. “De juiste ‘growth mindset’ is hierin essentieel voor bedrijven om succesvol te zijn in het nieuwe normaal. In heel Europa heeft COVID-19 de verschuiving naar e-commerce enorm versneld, een proces dat we nog kunnen versterken door online betalen voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken. Dus bieden wij de beste betaaloplossingen en eerlijke, transparante prijzen, zodat bedrijven kunnen groeien en opschalen.”

 

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024