Witold Kepinski - 30 augustus 2020

CM.com omzet groeit dankzij vraag naar CPaaS, Payments en Platform diensten

CM.com meldt over het eerste halfjaar van 2020 een omzet van 57,8 miljoen euro. Er was sprake van een sterke CPaaS-groei van 46% in vergelijking met H1 2019, wat aantoont dat CM.com in staat is om klanten en marktaandeel te veroveren in een snelgroeiende markt zo meldt het bedrijf. De brutowinst steeg met 7% in vergelijking met H1 2019 tot 11,9 miljoen euro. De aangepaste EBITDA kwam uit op 0,4 miljoen euro.

De core omzet, bestaande uit CPaaS, Payments en Platform, groeide met 15,8 miljoen euro (+ 41%) in vergelijking met H1 2019 tot 54,5 miljoen euro.

In lijn met de wereldwijde uitbreidingsstrategie werden in H1 2020 regionale hubs geopend in Los Angeles (VS) en Nairobi (Kenia).

Nieuwe zakelijke klanten zijn onder meer multinationals zoals LVMH en Adidas.

Zandvoort

CM.com verbindt zich verder als naamgevend sponsor aan Circuit Zandvoort zo meldt Jeroen van Glabbeek (foto), CEO van CM.com. Het partnerschap vloeit voort uit de succesvolle samenwerking die CM.com is gestart met de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix. Beide partners van Nederlandse bodem delen een gelijkwaardige visie op de toekomst van sport- en vrijetijdsevenementen waarbij de noodzaak voor innovatie relevanter is dan ooit. De tools van CM.com zorgen, voor alle kaarthouders van Circuit Zandvoort, voor een nog betere ervaring en worden tegelijkertijd ingezet om de evenementbezoeker zo goed mogelijk te begeleiden voor, tijdens en na het evenement. Tevens bieden de tools van CM.com betere bescherming tegen verschillende veiligheidsrisico’s, aldus Glabbeek.