De gebruikerservaring van Citrix in real-time monitoring: welke prestaties ervaren uw gebruikers?

08-09-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

De gebruikerservaring van Citrix in real-time monitoring: welke prestaties ervaren uw gebruikers?

De gebruikerservaring is de belangrijkste factor die het succes een Citrix implementatie in een organisatie bepaald. Indien eindgebruikers blij zijn met hun gevirtualiseerde applicaties en desktops, is alles goed en kunnen Citrix beheerders zich richten op het beheer en onderhoud. Krijgen gebruikers echter te maken met bijvoorbeeld lange inlogtijden, sessies die worden onderbroken of schermen die langzaam laden moeten Citrix-beheerders tijd besteden aan het onderzoeken van het probleem dat de gebruikerssessie beïnvloed.

Het monitoren van de gebruikerservaring is essentieel om inzicht te krijgen in de ervaring die gebruikers krijgen indien zij de Citrix dienst gebruiken. Eén van de manieren om de gebruikerservaring te monitoring is het gebruik van synthetische monitoring. Met synthetische monitoring rolt u softwarerobots uit die gebruikersactiviteit vanaf verschillende locaties simuleren. Deze robots draaien 24x7 en geven daardoor een continue beoordeling van gebruikerservaring. Synthetische monitoring levert u proactieve alerts bij vertragingen of beschikbaarheidsproblemen. Indien het bijvoorbeeld om 3 uur 's nachts niet mogelijk is om in te loggen bij Citrix, weet u dit eerder dan gebruikers. Synthetische monitoring is echter geen vervangen voor het monitoren van echte gebruikers.

Lees verder

Terug naar nieuws overzicht