Centric maakt kassaloos winkelen mogelijk bij SPAR

11-08-2020 | door: Witold Kepinski

Centric maakt kassaloos winkelen mogelijk bij SPAR

Klanten van de gemakswinkel SPAR hoeven straks niet meer in de rij om hun boodschappen af te rekenen zo meldt Centric. In samenwerking met Centric voert SPAR als een van de eerste winkels in Nederland kassaloos winkelen in, met de telefoon als productscanner.

Met zo’n 13 duizend winkels in 48 landen is SPAR één van de grootste foodretailers ter wereld. In Nederland telt de keten ruim 450 winkels. SPAR wil klanten de mogelijkheid bieden artikelen met hun telefoon te scannen en betalen en is daarvoor samen met Centric en een app-ontwikkelaar een proeftraject gestart.

Afrekenen via een Tikkie
Met de app Skippen kunnen klanten producten scannen met hun telefoon. Eenmaal klaar met winkelen, verschijnt er een Tikkie-verzoek, waarna klanten afrekenen via de eigen bank. De kassabon die voorheen fysiek geprint werd, ontvangen ze in de app. Wachten voor de kassa is er niet meer bij, klanten kunnen na de betaling meteen doorlopen.

Zo wil SPAR de service aan klanten vergroten, vertelt Martijn van der Hoeven, Formule Manager: “Met deze nieuwe technologie bieden we een nog fijnere winkelervaring. Met de app Skippen scant en betaalt de klant zelf, mogelijk is kassaloos winkelen het nieuwe normaal. Het concept hopen we in 2021 verder uit te rollen binnen de overige SPAR-formats.”

Terug naar nieuws overzicht