Witold Kepinski - 30 juli 2020

Ordina boekt stabiele omzet en winst cijfers over eerste halfjaar 2020

Ordina, een onafhankelijke IT-dienstverlener in de Benelux presenteert de halfjaarcijfers 2020 en de kernresultaten over het tweede kwartaal 2020. In het eerste halfjaar van 2020 bleef de omzet blijft stabiel met 188 miljoen euro (H1 2019: 186,9 miljoen). De nettowinst steeg naar 10,3 miljoen  euro(H1 2019: 6,0 miljoen).

In het tweede kwartaal bleef de omzet blijft stabiel met 91,8 miljoen euro (Q2 2019: 92,3 miljoen). De EBITDA steeg naar 10,8 miljoen euro (Q2 2019: EUR 8,5 miljoen). Er was sprake van een beperkte impact van COVID-19 op resultaten.

Jo Maes (foto), CEO Ordina, over de resultaten: “Ordina heeft een sterk halfjaar achter de rug. Ondanks COVID-19 en de onzekerheid die hiermee samenhangt, zijn we erin geslaagd de gevolgen te beperken. Ik ben onze klanten en medewerkers dankbaar voor hun flexibiliteit; we zijn in samenwerking met onze klanten in korte tijd overgeschakeld op thuiswerken. Onze sterke prestatie is het resultaat van meer teams met eigen professionals, meer opdrachten uit onze businessproposities en een efficiëntere operatie. De uitvoering van onze strategie Ordina 2022 ligt dan ook op koers: onze omzet uit businessproposities stijgt naar 37% ten opzichte van 32% in het eerste halfjaar 2019. Als topdienstverlener voor onze klanten helpen wij om hun digitale voorsprong te ontwikkelen, behouden en versnellen. Ahead of change zijn voor de uitdagingen die komen. We volgen de ontwikkelingen uiteraard op de voet. We zien dat sommige sectoren harder geraakt worden dan andere als gevolg van de COVID-19-maatregelen. In het eerste halfjaar hebben we dan ook pas op de plaats gemaakt met ons dividendvoorstel en de werving van onze IT-professionals; we zullen onze werving nu weer uitbreiden. Onze financiële resultaten, cashpositie en voortgang op de strategie maken dat we goed gepositioneerd zijn voor de toekomst. Gezien de onzekere vooruitzichten blijft voorzichtigheid geboden. Voor alle stappen die we zetten, geldt dat de stabiliteit van ons bedrijf, de zorg voor onze mensen en betrokkenheid bij onze klanten voorop staan.”