Witold Kepinski - 22 juli 2020

Zendesk ondersteunt Apple Business Chat

Zendesk ondersteunt Apple Business Chat image

Zendesk kondigt ondersteuning aan voor Apple Business Chat, dat sinds algemeen beschikbaar is. Deze aankondiging is een gevolg van de continue investeringen van Zendesk in messaging, waardoor klanten alle messaging-applicaties kunnen gebruiken in Zendesk’s customer experience platform. Dankzij de integratie met Apple Business Chat kunnen bedrijven naadloze support verlenen via realtime berichten aan de miljarden gebruikers van Apple-apparaten wereldwijd.

Bedrijven zoals maaltijdbezorger Freshly en Four Seasons Hotels and Resorts kunnen 24 uur per dag en realtime met hun klanten communiceren, omdat Apple Business Chat is geïntegreerd in hun website en in de belangrijkste iOS-apps. Voor klanten wordt het gemakkelijker om via hun favoriete kanaal een bericht te versturen.

In een ‘digital first’-wereld waar gemak voorop staat, geven veel klanten de voorkeur aan interactie via messaging-apps ten opzichte van meer traditionele opties zoals e-mail of telefonisch contact. Zendesk's 2020 State of Messaging Report toont aan dat messaging-apps met 98 procent de hoogste klanttevredenheidsscore (CSAT) behalen in vergelijking tot elk ander kanaal.

"Nu onze klanten ons ook via Messages kunnen bereiken, is contact leggen net zo gemakkelijk als eetafspraken met je familie regelen”, zegt Colin Crowley, VP Customer Experience bij Freshly. "Door Apple Business Chat te integreren in onze Zendesk Support-suite, bouwen we aan meer klantloyaliteit en kunnen we snellere support bieden, terwijl we tegelijkertijd aan een betere customer experience werken.”

"Apple Business Chat zorgt dat bedrijven optimaal gebruik kunnen maken van de kracht die gesprekken kunnen hebben. Vooral wanneer ze die het meest nodig hebben”, zegt Warren Levitan, SVP en GM Platform bij Zendesk. “Voor Zendesk-klanten biedt dit een nieuw kanaal om eenvoudig met klanten te communiceren. We zijn blij dat meer klanten nu de kracht van messaging kunnen inzetten om moderne klantervaringen te creëren op elk Apple-apparaat.”

Naast het verzenden van Apple Messages via Zendesk Support, maakt Sunshine Conversations - het messagingplatform van Zendesk voor zakelijke gesprekken - het voor klanten ook gemakkelijk om bijzondere ervaringen te ontwikkelen voor meer geavanceerde use cases voor klantondersteuning. Gecombineerd met native integraties met Apple Maps en Apple Pay, kan Zendesk bedrijven uit elke branche via de Apple Message-app helpen om ondere andere meer klantinformatie vast te leggen, aankopen mogelijk te maken en afspraken te plannen.