Redactie - 22 juli 2020

Ivanti lanceert Neurons hyper-automation platform

Ivanti lanceert Neurons hyper-automation platform image

Ivanti, het bedrijf dat IT en Security Operations automatiseert voor het detecteren, beheren, beveiligen en onderhouden van cloud tot edge, introduceert vandaag Ivanti Neurons. Een nieuw hyper-automation platform dat organisaties in staat stelt proactief, voorspelbaar en autonoom self-heal en self-secure van apparaten en self-service aan eindgebruikers te kunnen aanbieden.

Ivanti Neurons vult IT-teams aan met automation bots die zelfstandig incidenten en beveiligingsproblemen kunnen detecteren en oplossen, waarmee de nauwkeurigheid, snelheid en kosten van de IT-dienstverlening verbeterd worden. Early adopters hebben met de oplossing ongeplande uitval tot 63 procent teruggebracht, de tijd voor het installeren van beveiligingsupdates met 88 procent verminderd en tot 80 procent van de problemen met end-points opgelost voordat gebruikers deze rapporteerden.

Met deze release realiseert Ivanti haar visie om met hyper-automation uitdagingen aan te pakken als de snelle groei en complexiteit van apparaten en data, een multi-generatie personeelsbestand op afstand en toenemende cybersecurity-bedreigingen.
Door organisaties te helpen te evolueren van standaard automatisering naar een combinatie van hyper-automation en deep learning, levert Ivanti een zelfhelende autonome ‘edge’ met contextuele, anticiperende en gepersonaliseerde ervaringen voor werknemers op afstand.

"Nu werken op afstand het nieuwe normaal wordt, stelt Ivanti Neurons organisaties in staat om apparaten automatisch te beheren en te beveiligen en voorziet in een optimale werkervaring voor medewerkers die overal hetzelfde is," aldus Nayaki Nayyar, Executive Vice President en Chief Product Officer van Ivanti. "Ivanti Neurons staat altijd aan en is altijd aan het werk, en dit maakt de ‘shift left’-wens voor IT mogelijk door het inzetten van automation bots die zelfstandig endpoints aan de ‘edge’ ontdekken, beveiligen en onderhouden."

"Met Ivanti Neurons hebben we aanzienlijke besparingen gezien in zowel de inkoop van nieuwe assets als op garantiekosten, en dit verwachten we ook in de toekomst,” zegt Daniel Bolton, hoofd van de technische diensten van de Kingston University. "Door proactief zaken als de batterijstatus van apparaten te monitoren met Ivanti Neurons krijgen we in slechts enkele minuten bruikbare informatie, op basis waarvan we betere beslissingen kunnen nemen en onze gebruikers productief kunnen houden."

Het nieuwe Ivanti Neurons hyper-automation platform biedt organisaties de volgende mogelijkheden:

Ivanti Neurons for Edge Intelligence geeft IT de mogelijkheid om alle edge-apparatuur aan te spreken met behulp van Natural Language Processing (NLP) en in real-time binnen enkele seconden inzicht te krijgen in de hele organisatie. Het biedt snelle operationele bewustwording, real-time inventarisatie en beveiligingsconfiguraties voor alle ‘edge’ apparatuur, gebruikmakend van een op sensoren gebaseerde architectuur.

Ivanti Neurons for Healing biedt een leger van automation bots die proactief problemen detecteren, diagnosticeren en automatisch oplossen zoals configuratiedrift, prestatieproblemen, compliance en beveiligingsproblemen op endpoints. Automatisering van routinematige taken maakt de weg vrij voor het creëren van een autonome self-healing omgeving, waarmee tijd en kosten worden gereduceerd en de ervaring van medewerkers wordt verbeterd.

Ivanti Neurons for Discovery biedt in enkele minuten nauwkeurige en bruikbare informatie. Dit zorgt voor real-time inzicht met behulp van actieve en passieve scans en connectoren van derden. Deze leveren genormaliseerde hardware- en software-inventarisatiegegevens, informatie over softwaregebruik en bruikbare inzichten voor efficiënt configuratiebeheer en databases voor activabeheer.

Ivanti Neurons Workspace biedt een 360-graden overzicht van apparaten, gebruikers, applicaties en diensten, met real-time gegevens. Hiermee kunnen eerstelijns analisten problemen oplossen die voorheen naar specialisten werden geëscaleerd. De gebruikers- en apparaatweergaven verminderen de complexiteit, lange wachttijden en hoge escalatiekosten, wat resulteert in een snellere oplossing voor de eindgebruiker en een hogere productiviteit.