Waarom privacybescherming de topprioriteit van Huawei blijft

Door:Jervis Su, CEO of Aspiegel

16-07-2020

Waarom privacybescherming de topprioriteit van Huawei blijft

Terwijl digitale transformatie en cloudtechnologieën zich blijven ontwikkelen, evolueert de wereld naar een meer datagerichte en intelligente toekomst. Dit biedt zowel kansen als uitdagingen voor bedrijven en consumenten.

De ICT-sector ondergaat een snelle technologische transformatie, waarbij technologieën steeds complexer worden en netwerken opener worden. Tegen deze achtergrond zijn we ons bewust van de toenemende belangstelling van en bezorgdheid over de cyberveiligheid en privacybescherming van bedrijven, regelgevers en het grote publiek, wat we zeer serieus nemen. Klanten willen altijd en overal online zijn en efficiënt toegang hebben tot gegevens. Betrouwbaarheid van producten, veerkracht van het netwerk en cyberveiligheid zijn topprioriteiten voor Huawei. We zetten ons in om in deze domeinen te investeren, om zo onze klanten innovatieve en betrouwbare diensten te kunnen leveren en tegelijkertijd de gegevensbeveiliging en privacy te beschermen.

Huawei's visie is het leveren van betrouwbare digitale diensten aan huis, naast alle bedrijven en organisaties. Om dit doel te ondersteunen, hebben we Huawei Mobile Services geïntroduceerd, dat een breed scala aan diensten aanbiedt aan klanten, waaronder AppGallery, Mobile Cloud, Music en Video services, samen met onze innovatieve Huawei Assistant, een virtuele assistent op basis van kunstmatige intelligentie.

Huawei Mobile Services wordt beheerd door Aspiegel Limited, een volledige dochteronderneming van Huawei Technologies, opgericht in 2005 in Europa en met het hoofdkantoor in Dublin. Aspiegel Limited is verantwoordelijk voor al onze Europese activiteiten met betrekking tot Huawei Mobile Services. Terwijl we ons aanbod aan klanten blijven uitbreiden, zet ons Aspiegel-team zich in om privacy en veiligheid van mensen als topprioriteit te beschouwen. We zijn er bijzonder trots op dat we onlangs verschillende onafhankelijke certificaten hebben ontvangen die deze inspanningen erkennen.

Privacy- en veiligheidscertificaten erkend door het British Standards Institution

Door langdurige nauwe samenwerking met het British Standards Institution (BSI), de internationale gezaghebbende normenorganisatie, heeft Aspiegel Limited de wereldberoemde certificeringen ISO/IEC 27001, ISO/IEC 27018, ISO/IEC 27701 en Cloud Security International Certification (CSA STAR) behaald. Dit is sinds 2016 de tweede keer dat Huawei Mobile Services het privacy- en veiligheidscertificaat van BSI heeft ontvangen, wat betekent dat Aspiegel diensten levert aan eindgebruikers over de hele wereld in strikte overeenstemming met internationale aan informatiebeveiligingsnormen.

Harold Pradal, commercieel directeur van de BSI-groep, erkende Huawei Mobile Services voor zijn bescherming van de informatie en privacy van de gebruiker: “Deze certificeringen tonen aan dat Huawei voldoet aan de eisen van internationaal erkende standaards, en dat de organisatie zich inzet om data goed te beheren, wat cruciaal is in de huidige digitale wereld."

Daarnaast ontving Aspiegel Limited in de Europese Unie en de Europese Economische Ruimte het Europees Privacyzegel (EuroPriSe) voor zijn dienst Huawei ID. Huawei ID is een centrale dienst waarmee gebruikers kunnen inloggen op andere Huawei Mobile Services, zoals AppGallery, Mobile Cloud, Video, Browser, Assistant enz., evenals apps van derden.

Het Europese Privacyzegel belichaamt een zichtbaar vertrouwensmerk dat bevestigt dat Huawei Mobile Services is gecontroleerd door onafhankelijke experts en goedgekeurd door een onpartijdige certificeringsautoriteit, dat het heeft erkend als betrouwbare dienst. Ga voor meer informatie over het Europees Privacyzegel naar: https://www.european-privacy-seal.eu/eps-en/aspiegel-huawei-id

Onvervangbare principes om privacy en veiligheid te garanderen

Deze verwezenlijkingen werden enkel mogelijk gemaakt door de inspanningen van Aspiegel Limited, om zo de end-to-end-ervaring van gebruikers in Europa te verbeteren. Aspiegel zet zich in om de privacy van zijn gebruikers te beschermen en te respecteren, en heeft privacyprincipes aangenomen als leidraad voor zijn werk. Aspiegel is ervan overtuigd dat privacy en veiligheid diep moeten worden ingebed in diensten volgens de AVG, lokale wetten en veiligheidsnormen. Onze teams optimaliseren voortdurend ontwerp-, R&D-, operationele en O&M-diensten om een completer beheersysteem voor de bescherming van persoonsgegevens op te zetten, en zo consumenten veiligere en betrouwbaardere producten en diensten te kunnen leveren.

Dit betekent bijvoorbeeld dat gebruikers hun privacy-instellingen kunnen beheren in de applicaties of via het privacycentrum dat beschikbaar is op mobiele apparaten van Huawei. Via het privacycentrum kunnen gebruikers ook vragen om een kopie van hun individuele gegevens te ontvangen die door Aspiegel worden verwerkt. Uiteindelijk houdt Aspiegel zich aan het principe dat privacy een fundamenteel recht van individuen is.

Bouwen aan een privacy first future

Aspiegel heeft een team van privacy- en beveiligingsexperts samengesteld die onze diensten voortdurend monitoren om ervoor te zorgen dat we onze klanten de hoogste mate van bescherming bieden en zich houden aan de nieuwste wettelijke normen en privacyrichtlijnen. Al onze applicaties worden grondig gecontroleerd voordat ze worden toegestaan in de AppGallery, wat een privacycontrole, beveiligingskwetsbaarheden, detectie van kwaadaardig gedrag en handmatige real-name veiligheidscontrole inhoudt.

Naarmate de technologie evolueert, blijven we ons inzetten om innovatieve mobiele ervaringen te ontwikkelen waarbij privacy en beveiliging centraal staan bij alles wat we doen. 

Door: Jervis Su, CEO of Aspiegel

 

Terug naar nieuws overzicht
Security