Samsung en Microsoft werken samen rond slim vastgoed beheer

Samsung en Microsoft werken samen rond slim vastgoed beheer

Samsung en Microsoft werken samen rond slim vastgoed beheer

15-07-2020 | door: Witold Kepinski

Samsung en Microsoft werken samen rond slim vastgoed beheer

Samsung Electronics en Microsoft kondigden een wereldwijde samenwerking aan gericht op het digitaal transformeren van de vastgoedontwikkelings- en vastgoedbeheersectoren. Deze samenwerking, die slimme apparaten en digitale cloudtechnologieën combineert, is bedoeld om te helpen bij het stimuleren van verbeterde gebouwoperaties en onderhoud en het creëren van betere ervaringen voor zowel servicemonteurs als bewoners.

Deze nieuwe strategische alliantie, met pilots die momenteel in ontwikkeling zijn, brengt de kracht van Microsofts Azure IoT-platform en productiviteits cloud-diensten samen met Samsungs smart devices en SmartThings-platform, om gebouwoperaties, apparatuuronderhoud, energiebeheer, activaprestaties en nieuwe huurder te optimaliseren. ervaringen voor bedrijfs-, horeca- en woongebouwen en voor gemengd gebruik.

De bedrijven zullen gebruikmaken van Samsungs slimme huishoudelijke apparaten, HVAC-systemen en smart-tv's geïntegreerd met SmartThings, samen met Microsoft's Azure Digital Twins-technologie en Microsoft Dynamics 365 Field Service, om het onderhoud en beheer van gebouwen te verbeteren door IoT-gegevens van gebouwsystemen en verbonden apparaten te aggregeren en te analyseren. . Met deze nieuwe mogelijkheid kunnen gebouwbeheerders bijvoorbeeld niet alleen een geïntegreerd dashboard maken voor het in realtime afhandelen van bouwproblemen, maar mogelijk ook voordat ze uitvallen, wat tijd en middelen bespaart.

Het Azure IoT-platform van Microsoft kan gegevensberichten van miljoenen gebouwensensoren en apparaten verwerken en vervolgens machine learning en AI gebruiken om gebouwbeheerders en operators te helpen bepalen welke problemen in welke volgorde moeten worden aangepakt, en vervolgens te koppelen aan Dynamics 365 Field Service om te bepalen wie is de juiste persoon, met de juiste vaardigheden, op de juiste locatie om het probleem op te lossen. Dit helpt om serviceaanvragen te verminderen en tegelijkertijd de productiviteit te verbeteren van servicetechnici die nu meerdere problemen bij één bezoek kunnen oplossen en, indien nodig, hulp op afstand kunnen krijgen via de Microsoft Teams-applicatie.

Deze samenwerking met Samsung breidt deze mogelijkheid uit met slimme apparaten van Samsung, HVAC-systemen en tv's, met plannen om uit te breiden naar digital signage-apparatuur. De alliantie omvat ook mobiele Samsung-apparaten, waaronder de XCover Pro-mobiele telefoon, om betere ervaringen te creëren voor eerstelijnswerkers die zich bezighouden met bouwproblemen. Daarnaast is Samsung van plan om SmartThings mobiele ontwikkelingstools aan te bieden waarmee bouwers op maat gemaakte, op maat gemaakte verbonden woonervaringen kunnen maken voor hun eindgebruikers.

De samenwerking maakt gebruik van gegevens van Samsungs assortiment slimme koelkasten, wasmachines, stofzuigers, luchtreinigers, ovens en andere apparaten die zijn verbonden via het intelligente SmartThings-platform. Een dergelijke gegevensintegratie stelt gebouwbeheerders in staat om bijna alle apparaten in realtime te bewaken, problemen te identificeren en passende maatregelen te nemen voordat echte schade optreedt, mocht zich een probleem voordoen alus de twee partners.

Terug naar nieuws overzicht